شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
مدیر حوزه علمیه قزوین

حوزه / مدیر حوزه علمیه قزوین گفت: در حال حاضر زمینه برای فراگیری زبان‌های مختلف برای طلاب فراهم می‌باشد و امروز طلاب حوزه‌های علمیه می‌توانند به یک زبان دیگر، از جمله زبان عربی مسلط شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین محمد تقی سبحانی‌نیا صبح امروز در دیدار با اعضای مرکز آموزش زبان حوزه علمیه قزوین، اظهار داشت: به لطف الهی هم اکنون با تاسیس مرکز آموزش زبان حوزه، امکان فراگیری زبان دوم و بیشتر برای طلاب حوزه علمیه استان فراهم شده و تحقق این مهم مرهون زحمات اساتید آشنا با زبان است.

وی افزود: طلاب با فراگیری زبان دوم به ابزار لازم در جهت تبلیغ برای مخاطبان غیر ایرانی نیز مجهز می شوند و از این طریق امکان حضور در عرصه‌های بین‌المللی را برای خود فراهم می‌آورند و با حضور در کشورهای مختلف و یا در محیط‌های مجازی، به وظیفه طلبگی خود که همان تبلیغ دین مبین اسلام و شریعت است مشغول خواهند شد.

مدیر حوزه علمیه قزوین با بیان اینکه هدف اصلی طلاب باید تبلیغ دین مبین اسلام و معارف تشیع در عرصه‌های بین المللی باشد، عنوان کرد: مکالمه روان به زبان‌های خارجی از ملاک‌های موفقیت یک زبان‌دان به حساب می‌آید و من امیدوارم به همت اساتید این مرکز این توانایی در زمان قابل قبولی برای طلاب زبان آموز ایجاد شود.

وی با اشاره به اینکه نیازمند برنامه‌ریزی در جهت ورود شایسته‌ طلاب در عرصه آموزش زبان عربی و سایر زبان‌های خارجی هستیم، مطرح کرد: هدف از تاسیس این مرکز، ارتقاء توان طلاب استانٰ و تبلیغ با رویکرد دینی برای گردشگرانی که به قزوین سفر می‌کنند بوده که این شرایط فراهم آمده است و البته تبدیل به محیطی مناسب برای زبان‌آموزان غیر طلبه و ترغیب و تشویق جوانان مستعد برای تحصیل در حوزه علمیه نیز می‌باشد.

مدیر حوزه علمیه قزوین تصریح کرد: لازم است که با یک حرکت و اقدام جدی برای انجام هرچه بهتر رسالتی که بر دوش داریم گام برداریم و فراگیری زبان‌های خارجی را یکی از کار مهم ترین اهداف خود قرار دهیم و نسبت به نهادینه کردن این فرهنگ اهتمام ویژه‌ای داشته باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین سبحانی‌نیا عنوان کرد: حوزه علمیه قزوین امروز این امکان را دارد که با استفاده از ظرفیت موجود به بهترین وجه، با همکاری نهادهای مرتبط به این اصل مهم و آموزش زبان و تبلیغ و ارتباط در عرصه بین المللی بپردازد.

مدیر حوزه علمیه قزوین با تاکید بر اینکه مرکز زبان حوزه علمیه قزوین نگاهی درآمدزایی نداشته و این اصل کم اهمیت‌ترین هدف این مجموعه به شمار می‌رود، خاطر نشان کرد: هدف اعضای مرکز زبان حوزه علمیه قزوین باید تربیت مربی و همچنین جذب طلاب و جوانان غیر طلبه باشد تا بتوانیم کلاس‌های متعددی را برای علاقه مندان در رشته‌های مختلف افزایش دهیم.

حجت الاسلام والمسلمین سبحانی‌نیا با اشاره به اینکه در تلاش هستیم تا شعبه‌های مختلفی را در استان فراهم آوریم، گفت: یکی از رسالت‌های اصلی اعضای مرکز زبان حوزه علمیه قزوین این است که بتوانید با مراکز زبان قم، که هم از نظر محتوا و هم از نظر حضور اساتید برجسته و غنی می‌باشد، ارتباط بیشتری داشته باشید.

انتها ی پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha