سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
کنفرانس

حوزه/ دومین نشست اعضای هیئت علمی نخستین کنفرانس بین المللی «رسانه، ارتباطات و حکمرانی سایبری» برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، در این نشست دکتر عبدالکریم خیامی، دبیر هیئت علمی این رویداد با ارائه گزارش از تعداد چکیده های وارده و نحوه داوری آنها اظهار داشت: با وجود تخصصی و نو بودن نسبی موضوع این کنفرانس یعنی مبحث حکمرانی سایبری و این که ادبیات این حوزه هنوز به معنای دقیق آن و در حد کفایت تولید نشده است، پژوهشگران با چکیده های ارسالی خود نشان دادند که می توان به تولید دانش و ادبیات در زمینه حکمرانی سایبری مبتنی بر نیاز و موقعیت بومی ایران، امیدوار بود و در این راستا اقدام کرد.
وی تعداد چکیده های دریافتی به این رویداد را ۱۲۰ مورد اعلام کرد و گفت: البته بر اساس داوری اولیه صورت گرفته، ۱۵ مقاله هیچ ارتباط موضوعی و محتوایی با عناوین اصلی و زیرمحورهای کنفرانس نداشت که ضمن تشکر از پژوهشگران، این تعداد کنار گذاشته شد. به سایر پژوهشگران که چکیده های آنها مورد قبول قرار گرفته نیز طی پیامک و پست الکترونیکی اعلام شد که اصل مقالات خود را ارسال کنند.
دبیر هیئت علمی نخستین کنفرانس بین المللی «رسانه، ارتباطات و حکمرانی سایبری» با بیان اینکه به محض دریافت مقالات، داوری آغاز خواهد شد، تصریح کرد: داوری اصل مقالات طی دو مرحله انجام می شود تا ضمن طی فرآیند کاملا علمی و نخبگانی مقالات برتر رویداد مشخص شوند.
وی همچنین افزود: در تدوین و تنظیم شاخص ها و ملاک های ارزیابی مقالات، اقتضائات خاص موضوع محوری کنفرانس و بُعد بین المللی آن لحاظ شده است.
در این نشست دکتر علی نوریجانی، دبیرکل نخستین کنفراس بین المللی «رسانه، ارتباطات و حکمرانی سایبری» نیز با ارائه گزارشی از روند اجرایی و بخش بین الملل این رویداد ابراز داشت: در راستای گفتمان سازی و تولید ادبیات در زمینه حکمرانی سایبری، خارج از روند مقالات ارسالی، سعی در جذب حمایت و مشارکت حداکثری از دانشگاه ها و پژوهشگاه ها را داشتیم که دانشگاه های معتبر کشور و پژوهشگاه های فعال در عرصه ارتباطات در این زمینه کنار ما قرار گرفتند.
وی با اشاره به برنامه ریزی برای برگزاری پیش نشست های تخصصی پیرامون محورهای پنجگانه کنفرانس خاطرنشان کرد: برای برگزاری این پیش نشست ها، با پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی، دانشگاه صدا و سیما، خبرگزاری ایرنا، مجموعه کدومو و پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات تفاهم شده است که براساس تقویم برگزاری نشست ها، اقدام خواهد شد.
دبیرکل نخستین کنفراس بین المللی «رسانه، ارتباطات و حکمرانی سایبری» با اشاره به فعال سازی دبیرخانه فرعی این رویداد در دبی، تاکید کرد: برای فعال سازی هیئت علمی خارجی این کنفرانس با بسیاری از دانشگاه های معتبر منطقه و برخی کشورهای غربی رایزنی صورت گرفته است که بر این اساس به فهرستی ۱۰ نفره از اساتید رسیده ایم که از برخی برای داوری مقالات و برخی به عنوان سخنران در روز کنفرانس کمک خواهیم گرفت.
همچنین در این جلسه دکتر حسن خجسته، رئیس شورای علمی این رویداد بر ضرورت توجه به ادبیات جدید تولید شده در زمینه حکمرانی سایبری تاکید کرد.
در این نشست شاخص های داوری مقالات مورد بحث و بررسی قرار رفت و درباره تقویت بخش بین الملل این رویداد گفت و گو شد.
بر اساس احکام صادره از سوی دکتر علی اکبر فرهنگی، رئیس کنفرانس، دکتر حسن خجسته به عنوان رییس شورای علمی، دکتر عبدالکریم خیامی به عنوان دبیر شورای علمی و دکتر علی نوریجانی به عنوان دبیرکل این رویداد معرفی شدند.
همچنین بر این اساس، دکتر حسن بشیر، دکتر سید جلال دهقانی فیروزآبادی، دکتر طاهر روشن دل اربطانی، دکتر امید علی مسعودی، دکتر صدیقه ببران، دکتر محمدصادق نصراللهی، دکتر علی نوریجانی، دکتر احمد قیومی، دکتر معصومه نصیری، دکتر رضا ماحوزی، دکتر بهاره نصیری، دکتر آمنه بختیاری، دکتر رفیع الدین اسماعیلی، دکتر حسین ممبینی، دکتر حسین بصیریان، دکتر ناصر فروغی فر، دکتر رضا فرخ نژاد و دکتر محمدصادق باطنی به عنوان اعضای هیئت علمی این کنفرانس معرفی شدند.

گفتنی است نخستین کنفرانس «رسانه، ارتباطات و حکمرانی سایبری» چهارم مرداد ماه ۱۴۰۱ برگزار می شود. آخرین مهلت ارسال اصل مقالات هفتم تیر ۱۴۰۱ تعیین شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha