چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
المصطفی

حوزه/ در کارگاه علم سنجی و استانداردسازی شاخص های پژوهشی مطرح شد که پذیرش تمامی تعالیم و معارف مبتنی بر تحقیق و پژوهش و جد و جهد برای کشف حقایق است و این اهمیت کار پژوهش را نمایان می سازد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام سید کمال حسینی، نماینده جامعة المصطفی العالمیه گلستان در «کارگاه علم سنجی و استانداردسازی شاخص های پژوهشی» که با ارائه حجت الاسلام کربلایی مدیرکل برنامه ریزی و ارزیابی پژوهشی جامعة المصطفی، گرگان برگزار شد، پژوهش را رکن رکین و بنیان تمام فعالیت های علمی دانست و بر اهتمام به ارتقاء کمّی و کیفی پژوهش ها در نظام آموزشی پژوهش محور تربیت مدار المصطفی تاکید کرد.

وی، پژوهش را برترین کار معرفی کرد و افزود: اینکه امیرمؤمنان امام علی علیه السلام فرمودند: لاعَمَلَ کَالتَّحقیقِ و یا اینکه در روایتی دیگر فرموده اند: لاَ سُنَّةَ اَفْضَلَ مِنَ التَّحْقِیقِ، بیانگر آن است که پذیرش تمامی تعالیم و معارف مبتنی بر تحقیق و پژوهش و جد و جهد برای کشف حقایق است و این اهمیت کار پژوهش را نمایان می سازد.

این پژوهشگر حوزوی در ادامه کاربردی بودن پژوهش را شرط لازم و مهم خواند و افزود: پژوهش هایی دارای ارزش هستند که کاربردی بوده و به حل مشکلات و نیز تحلیل و تبیین مسائل بپردازند.

حسینی، تجلی تحقیق را در نگارش متون علمی دانست و افزود: در هر کاری تحقیق لازم است و البته می بایست ماحصل آن در مقام عمل نشان داده شود و تجلی یابد؛ تجلی تحقیقات علمی در حوزه مباحث دینی و علوم انسانی نگارش کتب و مقالات علمی موثر است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha