چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
المصطفی

حوزه/ مرکز توسعه زبان دانشگاه اسلامی ولی سونگو شهر سمارانگ در ادامه همکاری با مرکز فرهنگی اسلامی جاکارتا دوره زبان فارسی را در این دانشگاه افتتاح کرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، مرکز توسعه زبان دانشگاه اسلامی ولی سونگو شهر سمارانگ در ادامه همکاری با مرکز فرهنگی اسلامی جاکارتا دوره زبان فارسی را در این دانشگاه افتتاح کرد.

آقای آلیس آسیکین رئیس مرکز توسعه زبان(PPB) اندونزی در این مراسم بیان کرد: این کار به‌منظور اقدامی مفید در نقد و بررسی زبان فارسی انجام می‌شود تا بتواند گنجینه علمی دانشجویان این دانشگاه را بیفزاید.

آلیس آسیکین گفت: این کار سبب افزایش کیفیت خدمات ارائه شده توسط مرکز توسعه زبان PPB برای جامعه دانشگاهی است.

حجت الاسلام والمسلمین عبدالمجید حکیم اللهی، رئیس مرکز فرهنگی اسلامی جاکارتا نیز در سخنانی سه نکته مهم یعنی فلسفه و جهان‌بینی، روابط فرهنگی ایران و اندونزی و زبان فارسی را موردتوجه قرارداد و اظهار داشت: روابط اندونزی با ایران قبل از ظهور اسلام وجود داشته است.

وی با بیان این که بیش از ۵۰۰ واژه اندونزیایی از ایران آمده است، اظهار داشت: زبان‌های فارسی و اندونزیایی از جایگاه بالایی برخوردارند و کسی که می‌خواهد ادبیات تصوف را بیشتر بداند از زبان فارسی استفاده می‌کند. دو کشور ایران و اندونزی دارای فرهنگ‌های محلی قوی هستند و تحت‌تأثیر فرهنگ کشورهای مستعمر قرار ندارند.

دکتر محسن جمیل هم‌ طی سخنانی گفت: بین‌المللی شدن، دریچه‌ای از روابط فرهنگی و همکاری بیشتر در قالب یادگیری و پژوهش است. راه‌اندازی دوره زبان فارسی به بین‌المللی شدن این دانشگاه کمک می‌کند و دریچه‌ای از روابط فرهنگی بین اندونزی و فارس را باز می‌کند و در نهایت ارتباط بیشتر با مرکز فرهنگی اسلامی در قالب یادگیری و پژوهشی ایجاد می‌شود.

در این مراسم مدیرانUIN Walisongo ، رئیس مرکز فرهنگی اسلامی و کارکنان آنها، و رئیس مرکز توسعه زبان و دانشجویان دوره زبان فارسی حضور داشتند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha