چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
المصطفی

حوزه/ آقای اومرو دوگاری مومونی شهردار نیامی نیجر، با جانشین ریاست المصطفی در قم دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه حجت‌الاسلام‌والمسلمین خالق‌پور، جانشین رئیس جامعه المصطفی، در جلسه بازدید آقای اومرو دوگاری مومونی، شهردار نیامی نیجر، از جامعةالمصطفی، به فعالیت‌های بین‌المللی المصطفی اشاره کرد و اظهار داشت: جامعةالمصطفی، دانشگاه بین‌المللی است که فعالیت‌های آموزشی خود را در دو حوزه علوم اسلامی و علوم‌انسانی تعریف نموده، همه مقاطع تحصیلی دانشگاهی را پوشش می‌دهد.
وی، با بیان اینکه کسی که وارد دانشگاه بین‌المللی المصطفی می‌شود، پس از پانزده سال می‌تواند مدرک دکتری تخصصی خود را در رشته‌های مختلف علوم‌انسانی و علوم اسلامی اخذ نماید، خاطرنشان کرد: جامعةالمصطفی ضمن راه‌اندازی و ارائه ۱۷۰ رشته دانشگاهی، تصویب و عملیاتی‌سازی چهارصد رشته و گرایش علمی را هدف‌گذاری نموده است.
جانشین ریاست المصطفی، در ادامه، به گستره فعالیت‌های علمی جامعةالمصطفی در داخل و خارج ایران اشاره کرد و اذعان داشت: جامعةالمصطفی نمایندگی‌های مختلفی در کشورهای آسیایی، آفریقایی، اروپایی و آمریکایی تأسیس و از بیش از ۱۳۰ ملیت جهان دانش‌پژوه جذب نموده است. نمایندگی جامعةالمصطفی در نیجر، یکی از مجموعه‌های موفق جامعةالمصطفی است.
وی، با تأکید بر اینکه همه رشته‌های تحصیلی جامعةالمصطفی مبتنی بر مدارک وزارت علوم ایران ارائه می‌گردد، یادآور شد: جامعةالمصطفی در ارائه رشته‌های تحصیلی، به نیازهای منطقه‌ای کشورها توجه جدی دارد؛ همواره آمادگی داریم با بهره‌گیری از نظرات تخصصی مجموعه‌های علمی و فرهنگی کشورها، نیازهای سرزمینی را احصا کنیم و فعالیت‌های علمی را ناظر به این نیازسنجی‌ها گسترش دهیم.
جانشین ریاست المصطفی به ظرفیت پویای دانش‌پژوهان نیجری جامعةالمصطفی در ارائه فعالیت‌های فرهنگی تحت مدیریت شهرداری نیامی اشاره کرد.
حجت‌الاسلام والمسلمین‌ خالق‌پور، با تأکید بر اینکه هدف ما این است که جوانان کشورهای مختلف با قرآن، حدیث و معارف الهی بیشتر آشنا شوند، اظهار داشت: امیدواریم همکاری خوب دولت‌ها، زمینه رشد شناخت ملت‌ها را با آموزه‌های الهی بیش از پیش ارتقا دهد.
آقای اومرو دوگاری مومونی، شهردار شهر نیامی نیجر نیز در ادامه این جلسه، از پذیرایی خوب جامعةالمصطفی تقدیر و تشکر نمود و اذعان داشت: فعالیت آموزشی جامعةالمصطفی در نیجر و ارائه دانش‌های مختلف علوم اسلامی و انسانی به دانشجویان نیجری، همواره مایه مباهات و خرسندی است.
وی، در ادامه، بر آمادگی به منظور گسترش همکاری‌ها با نمایندگی جامعةالمصطفی در نیجر تأکید و تصریح کرد: هر کسی که در ارائه آموزش به شهروندان نیجر سهیم بوده، نقش‌آفرین باشد، برایمان عزیز و محترم است.
شهردار نیامی علاقه زایدالوصف شهروندان نیامی به مباحث را مورد توجه قرار داد و اذعان داشت: شهرداری نیامی آمادگی دارد با تقویت و حمایت از فعالیت‌های آموزشی مراکز دینی، نیامی را به مرکز آموزش‌های دینی کشور نیجر تبدیل کند. نیاز است در کنار کیفی‌بخشی به آموزش‌ها، نیازهای دانشی نیجر بیشتر مورد توجه قرار گیرد.
وی، در بخش پایانی سخنان خود، تصریح کرد: جامعةالمصطفی از نهادهای رسمی و مفید برای جامعه نیجر است؛ امیدواریم بتوانیم با همراهی دولت نیجر، ضمن حمایت از فعالیت‌های جامعةالمصطفی، ارتقای سطح آموزش نمایندگی جامعةالمصطفی در نیجر را به دنبال داشته باشیم.
گفتنی است: حجت‌الاسلام والمسلمین کارگر، نماینده جامعةالمصطفی در نیجر نیز در بخش دیگری از این دیدار، ضمن ارائه گزارشی از فعالیت‌های نمایندگی جامعةالمصطفی در این کشور، از حمایت‌ها و مساعدت‌های دولت نیجر برای گسترش فعالیت‌های آموزشی و زمینه‌سازی‌های صورت‌گرفته تقدیر نمود.


ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha