یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
تصاویر / تقدیر از خادمیاران رضوی استان قم توسط خادمان حرم امام رضا (ع)

حوزه/ شهیدی دبیر شورای سیاست گذاری مهدویت استان قم در بیان فرایند اجرایی قرارگاه فرهنگی خادمیاران مهدوی تصریح کرد: رویکرد ما در این طرح آموزشی فرهنگی و خدماتی می باشد که به دنباله آن هدف کلان ترویج فرهنگ و سبک زندگی مهدوی در سطح جامعه و ایجاد محبت و مودت نسبت به امام زمان (عج) می باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه،شهیدی در جلسه شورای سیاست گذاری مهدویت استان قم که در جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برگزار شد،ابراز داشت: جریان مهدویت از چندین سال گذشته از قم شروع شده بود، اما با توجه به محدودیت های در دوران کرونا فعالیت ها کمرنگ شد، ولی با اهتمام ویژه استاندار و آیت الله حسینی بوشهری و به لطف خدا فعالیت ها مجاهدانه و جهادی شورای سیاست گذاری مهدویت استان قم دوباره شروع شد.

دبیر شورای سیاست گذاری مهدویت استان قم در ادامه در بیان فرایند اجرایی قرارگاه فرهنگی خادمیاران مهدوی تصریح کرد: رویکرد ما در این طرح آموزشی فرهنگی و خدماتی می باشد که به دنباله آن هدف کلان ترویج فرهنگ و سبک زندگی مهدوی در سطح جامعه و ایجاد محبت و مودت نسبت به امام زمان (عج) می باشد.

وی در ادامه با بیان این که شناسایی و سازماندهی نیرو های فعال مهدوی و هم افزایی بین آنها از دیگر اهداف طرح خادمیاران مهدوی است، ابراز داشت: شناسایی استعداد ها و ظرفیت های انسانی مالی و مکانی محیطها و مناطق مختلف و فعال سازی آن در جهت خدمت رسانی رشد و آموزش مهدویت خواهد بود و به این جهت با گسترش فعالیت های مردمی به منظور تقویت همبستگی و ایجاد پذیرش عمومی نسبت به امام زمان (عج) خواهد بود.

دبیر شورای سیاست گذاری مهدویت استان قم، تصریح کرد: از آنجایی که این طرح به صورت منسجم و تیمی در قالب یک گروه متشکل از نمایندگان دستگاه های مختلف اجرا می شود، برای هر محله یک رابط جهت هماهنگی های لازم برای حضور گروه در محله و پیگیری امورات اجرایی منصوب می گردد.

وی در بیان قرارگاه فرهنگی خادمیاران مهدوی، ابراز داشت: تاسیس قرارگاه فرهنگی در مناطق و محله های شهر قم و روستاهای استان با محوریت مسجد و امام جماعت محله خواهد بود و فعالیت های این قرارگاه بدور از گرایش های سیاسی و جناحی است.

دبیر شورای سیاست گذاری مهدویت استان قم، در پایان خاطر نشان ساخت: امسال برای سال ۱۴۰۱ بصورت ویژه ۱۲۰ محله در استان با هماهنگی قرارگاه ۱۹ دی شناسایی شده است و امید است فعالیت مهدوی در هر محله با محوریت مسجد و امام جماعت در شان و جایگاه مقدس قم شکل بگیرد که در حال حاضر قرارگاه خادمیاران محله در ۹۶ محله فعالیت ها شروع شده است و امید است تا پایان سال شهر مقدس قم فعال و پویا در عرصه زمینه سازی ظهور؛ الهام بخش و موثر در حوزه آموزه مهدویت و پذیرش اجتماعی گفتمان انتظار برخوردار شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha