یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حجت الاسلام والمسلمین روح الله شاکری زواردهی

حوزه/  حجت‌الاسلام‌والمسلمین شاکری، گفت: حوزه مهدویت، نیازمند زیبا فهمی و دوری از کج‌فهمی‌های افراطی و خشونت است، برای کودکان و نوجوانان در این عرصه کار در خور توجهی نداشته‌ایم و تنها سرود سلام فرمانده باتوجه‌به ویژگی‌های اخلاص توانسته موج بزرگی را در عرصه بین‌الملل ایجاد کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین روح الله شاکری زواردهی در همایش ملی «ایمان و چالش‌های عصر جدید» که امروز در سالن جلسات دانشگاه معارف اسلامی برگزار شد، موضوع «ایمان و چالش های انسان معاصر در عصر غیبت» را مورد توجه قرار داد و با بیان این که به وظایف خود در موضوع مهدویت عمل نکرده ایم، اذعان داشت: علی رغم تمام تلاش ها همچنان در بحث های جدی نظری، با چالش های مهمی روبرو هستیم.

رئیس دانشگاه معارف اسلامی، با بیان این که بحث مهدویت نیازمند بازخوانی عرصه عمل و نظر است، اظهار داشت: در دانشگاه‌ها در کنار تمام کانون‌های قرآن و حدیث، به همت دانشجویان کانون انتظار، راه‌اندازی می‌شود که نشان‌دهنده این مهم در میان جوانان است.

وی ضمن اشاره به چالش‌ها در نوع نگاه مهدویت با بیان این که باید بررسی کنیم که آیا مهدویت را تفکر پویا مدنظر قرار داده‌ایم؟ اظهار داشت: متأسفانه در بدنه عالمانه حوزوی و دانشگاهی ما با چالش‌های جدی در حوزه تطبیق سازی‌ها روبرو هستیم؛ عدم تبیین دقیق آموزه‌های مهدویت و به‌روز نبودن آموزه‌های مهدویت، مشکلاتی را ایجاد نموده است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین شاکری، نوع برخورد و مواجهه غربی‌ها با موضوع مهدویت را از دیگر چالش‌های این عرصه برشمرد و ابرار داشت: ما نیاز داریم تا بخش زیادی از اختلافات را از درون موردتوجه قرار داده، به استحاله از درون توجه داشته باشیم. نگاه حداقلی به موضع انتظار نیازمند بازخوانی آیات و روایات برای احصا راه‌های برون‌رفت از چالش‌ها هستیم.

وی با تاکید بر این که حوزه مهدویت، نیازمند زیبا فهمی و دوری از کج‌فهمی‌های افراطی و خشونت است، اظهار داشت: برای کودکان و نوجوانان در عرصه مهدویت کار در خور توجهی نداشته‌ایم و تنها در ماه‌های اخیر سرود سلام فرمانده باتوجه‌به ویژگی‌های اخلاص توانسته موج بزرگی را در عرصه بین‌الملل ایجاد کند.

رئیس دانشگاه معارف اسلامی، ضمن اشاره به اهمیت حضور عالمان صاحب‌نظر حوزوی در ارائه مباحث حوزه مهدویت، خاطرنشان کرد: همه باید نسبت به اندیشه‌های امام حی، احساس تکلیف نماییم، انتظار مکمل عاشورا در هدایت جامعه به سعادت دنیوی و اخروی است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha