دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
امام جمعه تبریز

حوزه/ نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: نظر کارشناسان رسمی در پرونده‌های قضایی، پس از ملاحظه و بررسی توسط قضات، مبنای آرا و احکام صادره قرار می‌گیرد و به همین دلیل لازم است که کارشناسان از هیچ تلاشی در جهت شفاف‌سازی پرونده‌های ارجاعی از سوی مراجع قضائی دریغ نکنند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی امروز در دیدار با اعضای هیات مدیره مرکز کارشناسان رسمی دادگستری استان با اشاره به ضرورت نظر کارشناسان برای تحقق دادرسی عادلانه، اظهار داشت: نظر کارشناسان رسمی در پرونده‌های قضایی، پس از ملاحظه و بررسی توسط قضات، مبنای آرا و احکام صادره قرار می‌گیرد و به همین دلیل لازم است که کارشناسان از هیچ تلاشی در جهت شفاف‌سازی پرونده‌های ارجاعی از سوی مراجع قضائی دریغ نکنند.

وی با تاکید بر اینکه کارشناسان رسمی، با کمک به قضات، گامی اساسی در راستای رعایت حقوق عامه و برقراری عدالت خواهند برداشت، گفت: کار کارشناسان رسمی دادگستری اقدامی تحقیقی و علمی است که بر اساس سوابق تجربی، اطلاعات فنی و علمی صورت می‌پذیرد.

وی با اشاره به اینکه کارشناس شخصی است که به پشتوانه تخصص و تجربه بالای خود می‌تواند قاضی را در صدور رأی همراهی نماید، مطرح کرد: اهمیت آرای کارشناسان به حدی است که در پاره‌ای از مواقع، دلایل قانونی را تحت الشعاع خود قرار می‌دهد.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه نظریات کارشناسان چراغ راه قضات جهت روشن شدن حقیقت و رفع ابهامات در پرونده‌ها است، یادآور شد: قضات دادگستری در بیشتر موارد به نظرات کارشناسان استناد کرده و بر همین پایه آرای قضایی خود را صادر می‌کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha