شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۳ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 11, 2024
حجت الاسلام جمال قدرتی

حوزه/ استاد حوزه علمیه کردستان با تاکید بر اینکه توهین به قرآن کریم، توهین به مقدسات سایر ادیان الهی است، گفت: متأسفانه با وجود آنکه اهانت به مقدسات سایر ادیان در کشورهای غربی و اروپایی در سال‌های اخیر رشد فزاینده‌ای داشته، اما در مقابل هیچ یک از سران کشورهای غربی، این توهین‌ها و اقدامات بی‌شرمانه را محکوم نکرده‌اند.

حجت الاسلام جمال قدرتی استاد حوزه علمیه کردستان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در کردستان، اظهار داشت: اصل زندگی انسان متمدن امروزی، احترام گذاشتن به دیگران و به مقدسات سایر ادیان الهی است.

این استاد حوزه علمیه کردستان گفت: با این حال به عینه دیده می‌شود که در کشورهای غربی و مدعی قانون مداری، انواع و اقسام توهین‌ها و تهدیدها علیه دیگر ادیان الهی مطرح می‌شود که توهین و اهانت به قرآن کریم بارزترین نمونه از دروغین بودن شعارهای این کشورهاست.

حجت الاسلام قدرتی با تاکید بر اینکه توهین به قرآن کریم، توهین به مقدسات سایر ادیان الهی است، مطرح کرد: متاسفانه با وجود آنکه اهانت به مقدسات سایر ادیان در کشورهای غربی و اروپایی در سال‌های اخیر رشد فزاینده‌ای داشته، اما در مقابل هیچ یک از سران کشورهای غربی، این توهین‌ها و اقدامات بی‌شرمانه را محکوم نکرده‌اند.

این استاد حوزه خاطر نشان کرد: سکوت غربی‌ها در مقابل توهین به قرآن کریم، چهره دروغین آنها را برای جهانیان هویدا می‌سازد.

وی با اشاره به اینکه قرآن کریم هرگز با این اهانت‌ها آسیبی نخواهد دید، تأکید کرد: کلام قرآن کریم آنچنان مستدل و محکم است که هرگونه تحریف و اهانت نسبت به آن ناکارآمد خواهد بود اما با این حال دل نگرانی مسلمین این است که چرا باید در کشورهایی که مدعی تمدن و دموکراسی هستند، شاهد این گونه اهانت‌ها باشیم.

حجت الاسلام قدرتی با طرح این سوال که در کدام کشور اسلامی به داشته‌های دیگر ادیان الهی اهانتی شده است؟، یادآور شد: در ایران اسلامی بسیاری از ادیان و مذاهب به صورت مسالمت آمیز در کنار همدیگر زندگی می‌کنند، ولی تاکنون شنیده نشده که پیروان این ادیان و مذاهب، توهینی به همدیگر داشته باشند و لذا این را باید از افتخارات این انقلاب، نظام اسلامی و به ویژه فرهنگ بالای مردم این سرزمین در حفظ شأن و جایگاه ادیان الهی دانست.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha