دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
شکوه حیا

حوزه/ قرارگاه ۱۹ دی استان قم با صدور بیانیه‌ای از عموم مردم برای شرکت در همایش روز ملی عفاف و حجاب با عنوان شکوه حیا، دعوت کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، بیانیه قرارگاه ۱۹ دی به مناسبت هفته حجاب و عفاف به شرح زیر است:

وَلْتَکُنْ مِنْکُمْ أُمَّةٌ یَدْعُونَ إِلَی الْخَیْرِ وَیَأْمُرُونَ بِالْمَعْرُوفِ وَیَنْهَوْنَ عَنِ الْمُنْکَرِ ۚ وَأُولَٰئِکَ هُمُ الْمُفْلِحُونَ ( آل عمران ۱۰۴)

باید ازمیان شما، جمعی دعوت به نیکی، و امر به معروف و نهی از منکر کنند! و آنها همان رستگارانند.

بیست ویکم تیرماه، روز «عفاف و حجاب»، روز نکوداشت یکی از ارزش‌های بزرگ اسلامی و ایرانی است. این میراث ارزشمند معنوی، از پسِ اعصار و قرون، با جانفشانی و مجاهدت مردان و زنانی مؤمن و خستگی‌ناپذیر به عصر و زمان ما رسیده است و پاسداشت آن یک وظیفه‌ی انسانی و اسلامی است که همّت و تلاش آحاد جامعه را می‌طلبد.

حجاب اسلامی جزء ضروریات دین مبین اسلام و از مؤکدات آیات و روایات معصومین علیهم‌السلام می‌باشد و این فریضه‌ی الهی موجب حفظ عزّت و کرامت زنان و مردان و تشخّص و ارزش‌گذاری به مقام زن مؤمن و صیانت از حریم و شخصیت انسانی ایشان می‌شود.

در شرایطی که بدخواهان نظام اسلامی و استکبار جهانی در قتل عام فرهنگی قصد دارند این عزّت و افتخار زن مسلمان را هتک کنند و با شبهه و تمسخر در تلاشند این زینتِ بندگی را از آنان بگیرند، وظیفه‌ی اصلی به دوشِ خود بانوان و دختران ماست تا در حفظ این پوشش و پاکیزگی تلاش کنند.

یک روز برادران و خواهرانِ انقلابی و مؤمن ما در مسجد گوهرشاد با نثارِ خون خود از حجاب و عفاف صیانت کردند و امروز در هجمه‌ی رسانه‌ها، ماهواره‌ها و فضای مجازی، بصیرت و معرفتِ دینی و تفکّر ناب اسلامی سلاحِ مبارزه و صیانت از عفّت و پاکی زنان و مردانِ ماست.

نتیجه‌ی سهل‌انگاری و مسامحه در امرِ دین و بی‌توجّهی به فرهنگ عفت و پوشیدگی، گسست خانواده‌ها و رشد مفاسد اخلاقی در جامعه است که مقدّمات سقوط و نابودی یک جامعه را فراهم می‌کند.

قرارگاه فرهنگی اجتماعی نوزده دی بنا بر احساس تکلیف و ادای وظیفه از کلیه اقشار دغدغه‌مند و حامی ارزش‌های انسانی و اسلامی، دعوت بعمل می‌آورد تا با حضور با شکوه خود در تجمع ۲۱ تیرماه ۱۴۰۱ در خیابان آستانه ، در روز عفاف و حجاب، حمایت خود را از این فریضه‌ی الهی اعلام نمایند و با حضورِ گسترده در این اجتماع عظیم، نقشه‌ی شومِ شیاطینِ مستکبر را نقش بر آب نمایند.

والسلام علی من التبع الهدی

قرارگاه فرهنگی اجتماعی نوزده دی استان قم

آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha