یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حجاب

حوزه/ پژوهشگر حوزه علمیه خواهران تصریح کرد: اجتماعات بانوان مؤمن و انقلابی در راستای مقابله با بدحجابی نباید صرفاً محدود به مناسبت هایی چون بیست و یکم تیرماه شود، بلکه به شکل منظم و در شیوه های مؤثر در طول سال ادامه داشته باشد.

نرجس شکرزاده در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با اشاره به این که ترویج بی حیایی و بی عفتی در جامعه از جمله راهبردهای اصلی دشمن در عرصه مسایل فرهنگی است، اظهار داشت: با وجود برخی تلاش های صورت گرفته در سال های اخیر در زمینه ترویج فرهنگ عفاف و حجاب درکشور به خصوص از ناحیه تشکل های خودجوش و مردمی، متأسفانه وضعیت کلی جامعه در این باره چندان مطلوب نیست به نحوی که این وضع زیبنده جامعه اسلامی نمی باشد.

وی افزود: متاسفانه وضعیت به نحوی شده که بعضاً می بینیم در مقابل ما برخی افراد و جریانات در راستای ترویج بی عفتی و بدحجابی، رسماً و علناً موضع گیری می کنند و لذا با این طیف از افراد که مروج جریان های شوم فرهنگی به شمار می روند باید برخورد مقتضی و قانونی صورت گیرد.

وی همچنین گفت: از آن سو باید مراقب باشیم که اجتماعات بانوان مؤمن و انقلابی در راستای مقابله با بدحجابی صرفاً محدود به مناسبت هایی چون بیست و یکم تیرماه نشود، بلکه به شکل منظم و در شیوه های مؤثر در طول سال ادامه داشته باشد تا ان شاءالله به تدریج شاهد بهبود اوضاع در این زمینه باشیم.

شکرزاده با تأکید بر لزوم بهره گیری حداکثری و هوشمندانه از ظرفیت هنر و رسانه در این خصوص خاطرنشان کرد: افراد متدین و دغدغه مند باید فراتر از مباحث سیاسی مرسوم برای حفظ دین و تدین در جامعه به عنوان یک تکلیف شرعی به میدان بیایند و به شکل اثرگذار در جامعه به فعالیت بپردازند.

وی در ادامه با بیان این که رسالت مهم بانوان انقلابی به خصوص بانوان طلبه، تلاش برای تعمیق معنویت و دینداری در جامعه است، گفت: از جمله اهداف مهم انقلاب اسلامی، ایجاد تحولات فرهنگی در جامعه بوده به ویژه با عنایت به این اصل مهم که اساساً اعتقادات و باورها، پایه عمل و رفتار ماست و اهمیت فوق العاده این مساله می طلبد که ما هر چه بیشتر و بهتر در زمینه مسایل دینی و فرهنگی، با قوت به فعالیت بپردازیم.

وی یادآور شد: بصیرت و آگاهی ما در گروی ایجاد انقلاب درونی و معنویت برآمده از اعتقادات و باورهای دینی می باشد که در این خصوص شخصاً معتقدم، نقش زنان متدین و انقلابی حتی از مردان مهم تر است، چه آن که بخش مهمی از تربیت را جامعه زنان ما عهده دار هستند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha