سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
نماز عید قربان در شهر ملیله اسپانیا
نماز عید قربان در شهر ملیله اسپانیا

حوزه/ نماز عید قربان پس از دو سال تعطیلی، در میدان سن لورنزو شهر ملیله اسپانیا با استقبال گسترده مردم، برگزار شد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری حوزه، بر اساس آمار ارائه شده توسط انجمن اسلامی ملیله، حدود ۵ هزار نفر از مسلمان این شهر روز یکشنبه گذشته، در نماز عید قربان شرکت کردند. این مراسم اولین جشنی بود که پس از شروع همه‌گیری کرونا برگزار ‌می‌شد. آخرین مراسمی که به صورت جمعی در این شهر برگزار شد، به نماز عید فطر در سال ۲۰۱۹ بازمی‌گردد.

خانواده‌های مسلمان از ساعات ابتدایی صبح عید، چند ساعت مانده به شروع مراسم، خود را به محل برگزاری نماز عید رساندند. این مراسم در میدان چندمنظوره سن لورنزو، در مساحتی به وسعت ۶ هزار متر مربع، برگزار شد.

با همکاری مسئولان شهر خود مختار ملیله، چهار خط اتوبوس از محله‌های مختلف و همچنین تاکسی‌های رایگان برای برای تسهیل در حمل و نقل نمازگزاران در نظر گرفته شده بود. بسیاری از مسلمانان نیز که با وسیله نقلیه شخصی خود در مراسم عید شرکت کرده بودند، از خدمات پارکینگ‌های رایگان بهره بردند.

پیش از این، نماز عید قربان در زمین فوتبالی در محله کبره‌ریزاس اقامه می‌شد که خارج از محدوده شهری قرار داشت و به دلیل محدودیت خطوط تردد وسایل نقلیه، مشکلات زیادی را برای عبور و مرور مردم ایجاد می‌کرد.

خطیب نماز عید پس از اقامه نماز، به بیان اهمیت این عید نزد مسلمانان اشاره کرد و افزود: عید قربان درس فداکاری و رفتار مسالمت‌آمیز و توأم با عشق، تفاهم و بردباری را به ما می‌آموزد.

لازم به ذکر است که شهر ملیله یکی از شهرهای خودمختار اسپانیا است که در سواحل شمالی قاره آفریقا واقع شده است و جمعیت آن به حدود ۸۶ هزار نفر می‌رسد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha