پنجشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۳ |۱۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 23, 2024
سرهنگ محسن صادق نیا

حوزه/ در خصوص تاریخ شفاهی، در حوزه چاپ کتاب مستند نگاری، زندگی نامه‌های خود نوشت، چاپ رمان و کتاب شعر اقدامات گسترده ای صورت گرفته که در این راستا کتابخانه تخصصی دفاع مقدس ارتش جمهوری اسلامی ایران در محل نزاجا تهران دایر می باشد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، سرهنگ محسن صادق نیا در نشست خبری سومین آیین بزرگداشت ۵۶۵ شهید ارتش جمهوری اسلامی ایران در استان قم که در محل باغ موزه انقلاب و دفاع مقدس قم برگزار شد با بیان این که نقش ارتش در دفاع مقدس بسیار برجسته بوده و باید جایگاه ارتش و عملکرد نیروهای ارتش در جنگ برای جامعه به خصوص نسل جدید تبیین شود، اظهار داشت: از تلاش‌های دستگاه‌های مختلف استان قم به خصوص ستاد کنگره ملی شهدای استان و بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع قم در راستای برگزاری یادواره ۵۶۵ شهید ارتش در استان قم تقدیر می‌کنیم.

مدیر حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران بیان داشت: در طول جنگ تحمیلی، دیگر نهادهای نظامی به کمک ارتش آمده و به دلایل امنیتی و حفاظتی چه در جنگ و چه در حال حاضر الزاماتی وجود دارد که به موجب آن، ارتش در تبلیغات جنگ دیده نشده است و این امر نیز به لحاظ رعایت مسائل نظامی و امنیتی و الزامات این عرصه بوده است.

سرهنگ صادق نیا با اشاره به انتشار کتاب لشکر ۱۱۰ بیان داشت: این کتاب در ۲۳۰ صفحه تهیه و تدوین شده که مربوط به زندگی ۱۱۰ شهید ارتش استان قم که حاوی زندگی نامه شهدا به صورت داستان کوتاه است و از جمله کتاب‌های موفق در حوزه دفاع مقدس بشمار می رود.

وی بیان داشت: نیروی زمینی ارتش در دو سال اخیر مدیریت‌های حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس در استان‌های کشور تأسیس کرده است.

دبیر یادواره ۱۱۰ شهید نزاجا در استان قم ابراز داشت: در خصوص تاریخ شفاهی، در حوزه چاپ کتاب مستند نگاری، زندگی نامه‌های خود نوشت، چاپ رمان و کتاب شعر اقدامات گسترده ای صورت گرفته که نمونه آن چاپ ۱۵۰ عنوان کتاب در سطح کشور است و همچنین در این راستا کتابخانه تخصصی ارتش جمهوری اسلامی ایران در دفاع مقدس در محل نزاجا تهران دایر می باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha