دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
احمد مروی

حوزه/ تولیت آستان قدس رضوی کمک به آزادی بانوان زندانی جرائم غیر عمد مالی را از ارزشمندترین و محبوب‌ترین اعمال خیر نزد خداوند متعال دانست.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد، حجت‌الاسلام‌والمسلمین احمد مروی، در اختتامیه مرحله اول آزادی ۱۱۰ مادر و بانوی معسر زندانی که با عنوان «نذر امام رضا(ع)» به همت آستان قدس رضوی در بنیاد پژوهش‌های اسلامی مشهد برگزار شد، انفاق در راه خداوند را رمز آزادی انسان از تعلقات دانست و با اشاره به آیه شریفه «لَن تَنالُوا البِرَّ حَتی تُنفِقُوا مِمَّا تُحِبُّونَ» ابراز کرد: انسان به سعادت و کمال نخواهد رسید، مگر آنکه از اموال و دارایی‌های خود آنچه دوست دارد در راه خداوند انفاق کند.

وی با بیان اینکه نمی‌توان دربند تعلقات مادی بود اما به‌ سوی خداوند حرکت کرد، گفت: انسانی که با انفاق از تعلقات دنیوی رهایی می‌یابد؛ رهایی از دیگر تعلقات برای او آسان خواهد شد.

تولیت آستان قدس رضوی افزود: انفاقی که انسان می‌کند، قبل از آن‌ که فقیر از آن بهره‌مند شود فرد انفاق کننده از آن بهره‌مند می‎شود و بار خود را برای حرکت به‌ سوی خداوند سبک می‌کند.

وی با تأکید بر اینکه در انفاق ابتدا باید خویشاوندان و نزدیکان را مدنظر قرار داد، تصریح کرد: بر اساس آموزه‌های اسلام در انفاق بین افراد فقیر اولویت با خویشاوند و نزدیکان بوده است و پس از رفع نیاز خویشاوندان نیازمند، باید به سراغ دیگران رفت.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مروی رسیدگی به مشکلات نیازمندان و گره‌گشایی از زندگی دیگران را سیره زندگی حضرات معصومین(ع) دانست و با اشاره به داستان‌هایی از بخشش و سخاوت حضرت فاطمه(س) و ائمه اطهار(ع)، ابراز کرد: انفاق اموالی که مورد علاقه انسان است یکی از راه‌های کسب سعادت حقیقی بوده، زیرا انسان بر سر دو راهی مال و ثروت، رضای الهی و خدمت به خلق برای خشنودی پروردگار را انتخاب می‌کند.

وی ابراز کرد: آنچه از سیره ائمه اطهار(ع) و اولیای دین برداشت می‌شود، آن است که آزادی بانوان زندانی جرائم غیر عمد به‌ویژه بانوان سرپرست خانوار یکی از بهترین کارهای خیر و ارزشمندترین و محبوب‌ترین اعمال نزد خداوند متعال است.

تولیت آستان قدس رضوی افزود: آزادی بانوان زندانی جرائم غیر عمد تنها آزادی یک انسان نیست، بلکه نجات یک خانواده از متلاشی شدن است زیرا مادران کانون خانواده هستند؛ خانواده‌ای که مادر آن در زندان است آن خانواده رو به نابودی و کودکان آن خانواده در معرض آسیب‌های اجتماعی و بزهکاری هستند.

وی با تأکید بر اینکه آزادی یک زندانی جرائم غیر عمد موجب نجات یک خانواده است؛ ابراز کرد: با آزادی یک زندانی جرائم غیر عمد در واقع فرزندان و خانواده او از نابودی نجات پیدا می‎کند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مروی گفت: سنت حسنه آزادسازی بانوان زندانی جرائم غیر عمد باید تا زمانی که حتی یک زندانی این‌چنینی در زندان است ادامه یابد تا ان‌شاءالله روزی فرا رسد که هیچ بانوی محترمی به سبب مشکلات مالی در زندان وجود نداشته باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha