چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
امام جمعه یزد

نماینده ولی فقیه در استان یزد گفت: واقعه غدیر بهترین رهبر را به جامعه اسلامی معرفی کرد و راه حضرت علی(ع) و ائمه ما تا صاحب الامر(عج) ادامه دارد و به بشریت هویت می دهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از یزد، آیت الله محمدرضا ناصری در خطبه های این هفته نمازجمعه یزد اظهار داشت: خداوند متعال در آیات فراوانی در قرآن کریم دستور به تقوا داده و تقوا را منشاء همه خوبی ها و سعادتمندی فردی و اجتماعی می داند.

وی افزود: هر آنچه که بخواهید در مسیر آن قرار بگیرید و بخواهید از آن برای سعادت دنیا و آخرت بهره بگیرد، مقدمه آن تقوا یعنی اطاعت از خدا و دوری از گناه و معصیت است.

امام جمعه یزد در ادامه با بیان اینکه هدف از خلقت عالم، انسان است و همه گردش روزگار برای این است که وسایل و اسباب رشد و کمال انسان مهیا باشد، ادامه داد: هدف خلقت بشر، گمشده انسانهاست. عده ای تنها به دنبال لذت های دنیایی و فساد و فحشا هستند، در حالی که خداوند متعال برای زندگی ما هدف تعیین کرده و قرآن این هدف را عبادت خدا و قرب الهی برای حیات ابدی دانسته است.

امام جمعه یزد با بیان این که خداوند متعال روح انسان را ابدی کرده است، افزود: خداوند برای کلاس انسان سازی بشر، کتاب و معلم گذاشته است؛ کتاب آن قرآن و معلم آن هم انبیاء الهی هستند تا راه رستگاری را بپیماید.

آیت الله ناصری با اشاره به رسالت انبیاء عنوان کرد: بعد از رسالت نبی، دین و کتاب باز هم معلم نیاز دارد و عقل و شعور انسانی به ما می‌گوید که انسان همواره باید تحت رهبری و تعلیم باشد و هر چه این معلم کم خطا، معصوم از گناه و کامل‌تر باشد، مسیر کمال انسانی درست‌تر طی می شود.

امام جمعه یزد با اشاره به مسئله غدیر بیان کرد: شیعه معتقد است بعد از پیامبر اکرم(ص) حتما رهبر و معلمی نیاز است که کتاب خدا را تفسیر کند و تا زمانی که بشر وجود دارد، این معلمان آگاه، دانا، مطلع از رموز قرآن، حافظ دین، معصوم از گناه باید حضور داشته باشند.

وی افزود: رهبری امت بسیار حائز اهمیت است و هرکسی نمی تواند این مسئولیت خطیر را بر عهده بگیرد و اگر غدیر برای ما بسیار حائز اهمیت است، به این دلیل است که در روز غدیر خم کاملترین معلم بعد از پیامبر(ص) برای رهبری جامعه اسلامی انتخاب شد.

امام جمعه یزد ادامه داد: واقعه غدیر بهترین رهبر را به جامعه اسلامی معرفی کرد. راه حضرت علی(ع) تا صاحب الامر(عج) ادامه دارد و این راه به بشریت هویت می دهد، بنابراین باید برای ما همیشه زنده بماند.

آیت الله ناصری با اشاره به جایگاه ولایت فقیه، تاکید کرد: شیعه در مسیر دستور خدا و حق در حال حرکت و پیشرفت است و امروز هم فقیهی مدیر، مدبر، شجاع، آگاه و حکیم در رأس حاکمیت قرار دارد، زیرا اگر غیر از این باشد، دین ضایع می شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: امروز کشورهایی در دنیا با آمریکا همراه هستند، اما آیا فقط دوستی با آمریکا باعث پیشرفت آنها شده است؟. ترکیه کشور دوست آمریکاست و با صهیونیست ها نیز کنار آمده، آیا وضع مناسبی دارد؟ آیا تورم ندارد و مردم آن از مشکلات اقتصادی و اجتماعی رنج نمی برند؟ عربستان نمونه دیگری از دوستی با آمریکا و صهیونیست‌هاست اما می بینیم که آمریکایی ها تاکنون تنها در مسیر منافع خود و در راستای مسلمان کشی از آن استفاده کرده اند و تنها گاو شیرده ای برای آمریکاست.

آیت الله ناصری بیان کرد: کسانی که می گویند که اگر به دنبال بهبود اوضاع خود هستید، با آمریکا بسازید، بدانند که آمریکا لقمه چربی برای هیچ کشوری نیست بلکه استخوانی در گلوی ملت‌ها و کشورهاست و فقط به منافع صهیونیست ها در منطقه می اندیشد.

امام جمعه یزد تصریح کرد: ما باید روی پای خود بایستیم و به خودکفایی برسیم و دیدیم که سه دولت ما به امید برقراری ارتباط با آمریکا، وقت کشور را تلف کردند و در نهایت نیز آمریکا بدعهدی کرد.

وی تاکید کرد: آمریکا، فرانسه، انگلیس و آلمان به خاطر جنگ اوکراین در تلاطم هستند در حالی که عده ای می خواهند غرب و آمریکا را برای ما بزرگ جلوه دهند.

آیت الله ناصر در مورد عفاف و حجاب نیز بیان کرد: لازم است رسیدگی و نظارت جدی توسط مسئولان امر بر وضعیت هتل ها، کمپ های کویرنوردی و ... انجام شود تا عده ای به بهانه گردشگری ترویج بی بند و باری نکنند.

امام جمعه یزد در مورد مسئله آب یزد هم اظهار داشت: نامه نگاری هایی در این زمینه انجام شده و امیدواریم دولت به سرعت پیگیر این موضوع باشد و از رئیس جمهور می خواهیم که رسیدگی به موضوع را تسریع کنند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha