دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
برگزاری طرح «دسته شادی» در مناسبت های مختلف

حوزه/ مدیر مؤسسه جهادی بلاغ مبین گفت: در عید غدیر امسال با خودرو و با پرچم های متنوع و پخش صوت به مناطق حاشیه ای شهر تهران رفته و پس از پیاده شدن افراد شرکت کننده، طرح را با اهدای شیرینی، بسته های فرهنگی، بادکنک، کتاب و تبریک گفتن عید سعید غدیر به مردم اجرایی می کنیم.

اشاره؛ در آستانه عید ولایت هستیم و شیعیان و محبان امیرالمؤمنین علی علیه السلام در این روزها با هر بهانه ای سعی بر بزرگداشت این روز به عنوان نقطه عطفی در تاریخ حیات بشر دارند.

حجت الاسلام حسن مرادی مدیر مؤسسه جهادی بلاغ مبین و از طلاب جهادگری است که در سال های گذشته با اجرای ایده ای تحت عنوان «دسته شادی»، به همراه دوستانش با ایجاد این دسته در مناسبت های مختلف و حضور در محلات کم برخوردار و حاشیه شهرهای قم و تهران سعی بر شاد نمودن دل های مردم آن مناطق داشته است.

وی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه به تشریح ابعاد مختلف این طرح و دستاوردهای آن پرداخت که در ادامه آمده است.

راه اندازی دسته شادی از چه سالی آغاز شد و هدف شما از این فعالیت چه بود؟

با عرض سلام و تبریک پیشاپیش عید سعید غدیر خدمت شما، این رویداد فرهنگی را از سال ۱۳۹۳ راه اندازی کردیم. اولین بار در روز نیمه شعبان برگزار شد که روز مستضعفین محسوب می شود و ما به همین دلیل سراغ مردم حاشیه شهر قم و مناطق کم برخوردار آن نظیر محله شیخ آباد رفتیم تا مرهمی بر دردهای آنان گذاشته و لبخند را بر لب هایشان جاری کنیم.

برگزاری دسته شادی در عید سعید غدیر+عکس

مشارکت طلاب در این طرح چگونه بوده است؟

مشارکت هم از سوی مردم و هم طلاب خیلی خوب بوده است و جدیدا این طرح را با کمک آنان در سالروز میلاد پیامبر اکرم(ص) و عید سعید غدیر نیز اجرا می کنیم.

لطفا درباره زمان و نحوه برگزاری طرح توضیح دهید.

طی این طرح به منازل محرومین رفته و با عرض سلام و تبریک به آن ها و فرستادن صلوات، جعبه های گل و شیرینی و اقلام دیگری همچون کتاب را به اهالی آنجا هدیه می دهیم.

از جهت زمانی صبح ها حدود ساعت ۱۱ و در برخی دیگر از محلات تهران قبل از غروب دسته شادی را برگزار می کنیم.

برگزاری دسته شادی در عید سعید غدیر+عکس

این طرح تاکنون چه آثار و برکاتی را به دنبال داشته است؟

گروه های جهادی نقاط مختلف کشور از این طرح الگو برداری کرده اند؛ تاکنون در شهرهایی مانند همدان، مشهد و شهرهای دیگری از کشور این طرح اجرایی شده است.

بحمدالله تجربیات خوبی در این سال ها کسب کرده ایم و در حال حاضر به خوبی می دانیم که چگونه مردم را جهت همراهی دعوت کنیم، بهترین شیوه در تهیه و اعطای هدایا کدام روش است و به چه تعداد نیرو برای اجرای طرح نیاز داریم.

برنامه عید غدیر امسال در کدام محله ها و به چه صورتی انجام می شود؟

در سال جاری با خودرو و با پرچم های متنوع و پخش صوت به مناطق حاشیه ای شهر تهران رفته و پس از پیاده شدن افراد شرکت کننده، طرح را با اهدای شیرینی، بسته های فرهنگی، بادکنک، کتاب و تبریک گفتن عید به مردم اجرایی می کنیم.

جلسات توجیهی نیز با موضوع اهمیت طرح و چگونگی اجرای هرچه بهتر آن نیز برای افراد شرکت کننده و قبل از برگزاری دسته شادی داریم.

برگزاری دسته شادی در عید سعید غدیر+عکس

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha