دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
গাদীর একটি গুরুত্বপূর্ণ ঘটনার সাক্ষী

حوزه/ عضو هیئت علمی پژوهشگاه امام صادق(ع) گفت: بزرگداشت روز عید غدیر، سفارش مؤکد انبیا و اولیای الهی است.

دکتر مهدی اسلامی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، ضمن تبریک فرارسیدن عیدالله الاکبر، عید سعید غدیرخم ابراز داشت: حضرت صادق (ع) به نقل از پیامبر اعظم(ص) می فرمایند: برترین عید امت من، عید غدیر است؛ روزی که خداوند تعالی دستور داد تا برادرم علی‌بن‌ ابیطالب (ع) را به عنوان پرچم برای امت نصب کنم تا پس از من به واسطه او هدایت شوند، روزی که خدا دین را کامل و نعمتش را بر امت من تمام و اسلام را به عنوان دین آن‌ها پسندید.

وی افزود: در دعای عید غدیر که به روایت مرحوم شیخ مفیدآمده است، می خوانیم: "بارالها! همان‌گونه که این روز را بزرگترین عید خویش قرار داده‌ای، آن را در آسمان «عهد بسته شده» و در زمین «پیمان گرفته شده» و «اجتماع مورد سؤال» نامیدی، بر محمد و خاندانش درود فرست و چشم ما را به آن روشن نما و ما را به آن سامان بخش و ما را از سپاسگزاران بر نعمت‌هایت قرار ده، ای مهربانترین مهربان‌ها".

این مدرس دانشگاه همچنین گفت: به تعبیر امام رئوف، حضرت علی بن موسی الرضا(ع)، روز غدیر در آسمان‌ها مشهورتر است تا زمین و این همه گواه روشنی است بر عظمت چنین روزی و لذا بزرگداشت آن بر هر انسان مسلمان و به خصوص شیعه و محب اهل بیت(ع) لازم است.

وی خاطرنشان کرد: امام جعفر صادق (ع) می فرمایند: پیامبراکرم (ص) به امیرمؤمنان سفارش نمود این روز را عید قرار دهد؛ چنان که پیامبران به جانشینان خود سفارش می‌کردند که این روز را عید بگیرند و لذا به خوبی متوجه می شویم که بزرگداشت روز غدیر و این عید بسیار پربرکت، سفارش مؤکد انبیا و اولیای الهی است.

اسلامی همچنین با اشاره به تأکید بسیار حضرات معصومین(ع) مبنی بر خرج کردن برای بزرگداشت این عید سعید گفت: امام صادق (ع) در همین زمینه تأکید می فرمایند:" یک درهم خرج کردن در روز غدیر برابر است با صد هزار درهم، ضمن آن که بنا بر برخی اقوال، این مهم برابر با یک میلیون درهم در دیگر ایام سال است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha