سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۶ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 14, 2024
اردوهای جهادی

حوزه/ علی اخلاصمند در میز گرد خبری که با موضوع حمایت داستگاه های پشتیبانی کننده از گروه های جهادی در خبرگزاری فارس قم برگزار شد، از برگزاری کنگره شهدای جهادگر در قم خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، علی اخلاصمند مدیر مرکز مطالعات و هدایت حرکت های جهادی بسیج سازندگی استان قم، در نشست خبری که در خبرگزاری فارس قم برگزار شد، بیان داشت: فلسفه این میزگرد و نشست خبری هم افزایی دستگاه های پشتیبانی کننده ای است که حرکت های جهادی استان قم را پشتیبانی می‌کنند و می‌خواهیم نشان دهیم که دستگاه ها با هماهنگی هم گروه های جهادی را در همه عرصه ها حمایت و پشتیبانی می کنند تا آنها به نحو احسن بتوانند خدمت رسانی به مردم محروم استان قم و حتی استان های دیگر را داشته باشند.

وی در رابطه با مطالبه اصلی حضرت آقا در دیدار با گروه های جهادی، بیان داشت: بحث و مطالبه اصلی حضرت آقا در دیدار با گروه های جهادی، عمومی کردن گفتمان سازی حرکت های جهادی بود. سه مجموعه، حوزه علمیه، ستاد اجرایی فرمان امام و سپاه که متولی اصلی حرکت های جهادی هستند و حمایت های اصلی از گروه های جهادی را این مجموعه ها چه به صورت معنوی و چه به صورت مادی انجام می دهند. و این می طلبد که این هم افزایی ها بیشتر شود تا خدمت رسانی به گروه های جهادی بیشتر شود.

مدیر مرکز مطالعات و هدایت حرکت های جهادی بسیج سازندگی استان قم، با بیان نکته ای که حضرت آقا در این دیدار فرمودند، گفت: حضرت آقا، فرمودند: این حرکت های جهادی را هنرمندانه انعکاس دهید تا امید به مردم برگردد و امید زنده شود تا بتوانند زندگی بهتری داشته باشند .

وی با بیان فعالیت های سپاه قم، اظهار داشت: ما در سپاه قم ۷۸۰ گروه جهادی ثبت شده داریم که نزدیک به چهارصد گروه، فعالیت مستمر در سال دارند و این گروه ها در عرصه های مختلف عمرانی، فرهنگی، پزشکی، علمی آموزشی، کشاورزی و... فعالیت عمومی و تخصصی دارند. در تابستان ۱۴۰۱ حدود صد گروه جهادی فعالیت می کنند که اردو های یک روزه تا چهارده روزه دارند. اردوهای یک روزه در محله و اردوهای هفت الی چهارده روزه در روستا و مناطق محروم و در استان های مختلف مانند ایلام، کرمانشاه، کرمان، لرستان، مازندران و قم خدمت رسانی می شود. در دهه ولایت ما بحث رزمایش مومنانه را داریم که حدود هفده هزار بسته معیشتی با کمک قرارگاه های جهادی بین نیازمندان محرومین روستا ها و حاشیه شهر توزیع می شود.

اخلاصمند در رابطه با برگزاری کنگره شهدای جهادگر در قم، بیان داشت: در سطح کشور بر اثر اتفاقاتی که در اردو های جهادی می افتد شهدای جهادگر داریم که هر سال در کشور یک یادواره و کنگره شهدای جهادگر برگزار می شود که سال قبل در مشهد و امسال با تصمیم سازمان بسیج سازندگی این برنامه از نهم تا یازدهم مرداد در استان قم و در حرم مطهر حضرت معصومه(س) با حضور مسئولین کشوری و لشگری برگزار می شود.

وی در پایان افزود: در تابستان امسال دو دوره آموزشی برگزار می کنیم. یک دوره تخصصی رسم خدمت، مخصوص مسئولین شوراهای جهادی و قرارگاه های جهادی و دوره بعدی به نام رسم هجرت برای گروه ها و رابطین رسانه گروه های جهادی برگزار می شود. امسال ستاد اربعین بسیج سازندگی را تشکیل داده ایم، که خدمت رسانی گروه های جهادی به زائرین امام حسین(ع) را هم داشته باشیم که دو نقطه در مرز مهران و دو نقطه هم در مسیر راهپیمایی اربعین است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • ع.ع.عباس IR ۱۳:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۶
    0 0
    با سلام وعرض خسته نباشید ضمن تشکر از اینکه یادی از شهدای جهادگران آسمانی با برگزاری یادواره؛یاد و نام خاطره این شهیدان مظلوم وگمنام تسلی خاطر بازماندگان می گردد.شهدای جهادی واقعا مظلوم وگمنام در این جامع باقی موندن. روحشان شاد.