سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۸ شوال ۱۴۴۵ | May 7, 2024
امام جمعه تبریز

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: هیئات قبل از روز مباهله از راه اندازی هیئت‌های عزاداری ایام محرم پرهیز کنند تا این روز تحت الشعاع عزاداری‌ها قرار نگیرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم امروز در نشست ستاد ساماندهی شئون فرهنگی و مناسبت‌های مذهبی آذربایجان شرقی با قدردانی از برگزاری باشکوه برنامه های دهه ولایت و عید غدیر گفت: هرجا کارها به مردم و تشکل‌های مردمی واگذار گردد به بهترین شکل و باشکوه‌تر انجام می‌شود و مصداق بارز آن برگزاری جشن‌های عید بزرگ غدیر بود.

وی با اشاره به در پیش بودن عزاداری‌های ماه محرم، ادامه داد: رمز موفقیت جشن‌ها، آئین‌ها و مناسبت‌های مذهبی مردمی کردن این مراسم ها است و باید با برگزاری این آئین‌ها به مردم و تشکل‌های مردمی و هیئت‌های مذهبی سپرده شود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه عید غدیرخم و مباهله در اسلام بسیار مورد تاکید قرار گرفته اند، افزود: روز مباهله کمتر از اعیاد مذهبی نیست و مسلمانان باید به این موضوع اهتمام جدی داشته باشند و قبل از روز مباهله از راه اندازی هیئت‌های عزاداری ایام محرم پرهیز کنند تا این روز تحت الشعاع عزاداری‌ قرار نگیرد.

امام جمعه تبریز، عزاداری‌ محرم را فرصتی مناسب برای تبیین اهداف قیام اباعبدالله الحسین(ع) دانست و اضافه کرد: هیئت‌ها و عزاداران حسینی با متولیان همکاری لازم را برای برگزاری عزاداری ها داشته باشند و پس از روز مباهله نسبت به آماده کردن فضای شهرها و سیاه پوش کردن خیابان‌ها اقدام کنند.

وی از مسئولان هیات‌های عزاداری اباعبدالله الحسین خواست در برگزاری عزاداری‌ها از ایجاد مشکلات ترافیکی برای شهروندان و بیماران جلوگیری کنند و اجازه ندهند دسته های عزاداری با راه بندان و انسداد خیابان‌ها باعث ایجاد مزاحمت برای شهروندان شوند، چرا که عاشقان واقعی امام حسین(علیه السلام) راضی به آزار و اذیت مردم نیستند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha