پنجشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۳ |۱۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 23, 2024
حجت الاسلام دهبان

حوزه/ حجت الاسلام دهبان به معضل مدرک گرایی جامعه امروزی اشاره کرد و گفت: تا چند سال آینده، جامعه از فزونی مدرک اشباع می‌گردد و کسی را می‌خرند که عالم باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از گیلان، حجت الاسلام مهدی دهبان امروز در نشست بصیرتی _ سیاسی طلاب مدرسه علمیه امیرالمومنین علی(ع) رشت اظهار داشت: اگر مدعی حرکت به طرف تمدن نوین اسلامی هستیم، باید منابع جهان اسلام را بشناسیم، چرا که بدون شناخت آنها نمی‌توانیم مبنا و زیرساخت تمدن اسلامی را فراهم کنیم.

وی افزود: تمدن با جامعه فرق دارد، تمدن بالاتر از یک جامعه است. مسائل اقتصادی، سیاسی و ...، بخش کوچکی از یک تمدن است و تمامی مسائل باید از راه درست و اصولی استنباط شود.

حجت الاسلام دهبان به معضل مدرک گرایی جامعه امروزی اشاره کرد و گفت: تا چند سال آینده، جامعه از فزونی مدرک اشباع می‌گردد و کسی را می‌خرند که عالم باشد.

استاد حوزه به تلاش یک یهودی در مورد شیعه شناسی اشاره کرد و افزود: اتان کلبرگ شیعه شناس رژیم صهیونیستی، بعد از سال‌ها تلاش و کوشش، تمام کتاب‌های سید بن طاوس را از سرتاسر جهان جمع آوری کرد و بعد از مطالعه این آثار، کتابی به نام «کتابخانه ابن طاووس و احوال و آثار او» را نوشت که به فارسی هم ترجمه شده است.

وی ادامه داد: اتان کلبرگ یک یهودی بود و برای شناخت تشیع سال‌ها آثار علمای اسلام را مطالعه کرد، ما طلبه‌ها برای آماده سازی بستر ظهور و تمدن اسلامی باید تلاش کنیم. «وَأَنْ لَیْسَ لِلْإِنْسَانِ إِلَّا مَا سَعَیٰ» آیه ۳۹ سوره نجم می‌فرماید: «برای انسان بهره‌ای جز سعی و کوشش او نیست».

انتهای پیام

خبرنگار: مجتبی تجدد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • مجید اسماعیل افجه IR ۰۱:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۹
    0 1
    بسمه تعالی با سلام ایا شما مسئولان و سیستم حوزه .....خودتان به مدرک اهمیت نمی دهید؟
  • علی IR ۱۹:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۹
    1 0
    علامه دهر باشی و مدرک نداشته باشی هیچ مرکز علمی و دانشگاهی راهت نمی‌دهند، مگر بعنوان سخنران!!! طلبه های مظلوم را با حرفهایی که خودتان هم قبول ندارید گول نزنید. الان شرط ورود به هر کار و خدمتی داشتن مدرک است.