یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
نشست علمی

حوزه/ نشست علمی «بررسی انتقادی جریان احمدالحسن» در مدیریت حوزه علمیه خواهران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اراک ، صبح امروز نشست علمی بررسی انتقادی جریان احمدالحسن با حضور محمد شهبازیان عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، در مدیریت حوزه علمیه خواهران برگزار شد .

حجت الاسلام شهبازیان در ابتدا به یکی از فعال ترین جریانات انحرافی حال حاضر اشاره کرد و گفت: پیروان احمد بصری با نام کذایی « انصار امام مهدی» در همه ابعاد اجتماعی و فرهنگی به ویژه فضای مجازی حضوری فعال دارند.

وی ضمن تشریح برخی فرقه ها و جریان های داخلی و خارجی منحرف که به موضوع مهدویت پرداخته اند، خاطرنشان کرد: جریان های داخلی را می‌توان به چهار گروه مدعیان امامت، پیامبری و خدایی، مدعیان نیابت خاص از امام عصر(عج)، جریان های مدعی زمینه سازی ظهور و جریان های مدعی ارتباط با امام زمان(عج) دسته بندی کرد.

شهبازیان به نقد اندیشه ها و ادعاهای برخی از این فِرق به ویژه جریان احمدالحسن پرداخت و گفت: جریان احمدالحسن از جریان های انحرافی دیگر ریشه گرفته و به نوعی آنها را به روز رسانی کرده است.

وی اظهار کرد: مدتی است که فردی، معروف به احمدالحسن در عراق ادعاهای دروغین خود در زمینه ارتباط و نیابت از امام زمان(عج) را مطرح کرده است و طرفداران او مدعی هستند که این فرد همان یمانی موعود است. آنها معتقدند احمد بصری همان مهدی است که در آخرالزمان متولد می شود؛ پیروان احمد الحسن در این راستا شجره نامه ای خود ساخته ارائه داده و نسب او را به امام علی(ع) نسبت داده اند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha