یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حجت الاسلام نیکزاد

حوزه/ مشاور عالی وزیر آموزش و پرورش گفت: روحانیت در شبکه فرهنگی و در فضای آموزش و پرورش رسالت مهم و حساسی داشته که لازم است تا در جایگاه خود به گونه‌ای عمل کند که روحیه کنشگری را در نوجوانان ایجاد کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام حمید نیکزاد مشاور عالی وزیر آموزش و پرورش عصر پنج‌شنبه در نشست همکاری حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش که در دفتر نماینده ولی فقیه استان قزوین برگزار شد، اظهار داشت: آموزش آموزه‌های دینی در جامعه امروز پس از خداوند و ائمه، بر عهده علمای دین قرار دارد.

مشاور عالی وزیر آموزش و پرورش با اشاره به منویات مقام معظم رهبری، تصریح کرد: طبق تأکیدات رهبر معظم انقلاب به عنوان شخصی که عمر خود را در مسیر آموزه‌های دینی صرف کرده‌اند، ایجاد هویت ملی در دانش آموزان امر مهمی است که باید در این راستا تلاش مضاعف داشته باشیم.

وی ادامه داد: لازمه تحقق این امر، شناخت دستاوردهای ملی و شناخت هویت ملی معلمان در اعماق وجود خود می‌باشد که در این صورت است که می‌توان به شناخت هویت ملی دانش آموزان کمک کرد.

وی خاطر نشان کرد: روحانیت در شبکه فرهنگی و در فضای آموزش و پرورش رسالت مهم و حساسی داشته که لازم است تا در جایگاه خود به گونه‌ای عمل کند که روحیه کنشگری را در نوجوانان ایجاد کند.

حجت الاسلام نیکزاد با بیان اینکه در حوزه‌های علمیه می‌توان نیروی فعال در آموزش و پرورش تربیت کرد و از این ظرفیت نباید غافل شد، گفت: ستاد همکاری‌های حوزه علمیه و آموزش و پرورش از سال ۷۹ در راستای تعمیق معرفت دینی و گسترش فرهنگ اسلام ناب محمدی و تحقق مطالبات و رهنمودهای مقام معظم رهبری تشکیل شده است.

وی با طرح این سوال که امروز برای ائمه محترم جمعه ما چه ظرفیتی بهتر از آموزش و پرورش وجود دارد؟ خاطر نشان کرد: مقام معظم رهبری فرمودند "یک زمانی شما به دنبال منبری بودید که چند نفر حضور داشته باشد تا برای آن‌ها حرف بزنید، اما امروز این همه چشم و گوش اعم از جوان، نوجوان و کودک در انتظار شماست و باید از این ظرفیت ویژه به نحو احسن استفاده کنید. "

دبیر ستاد همکاری حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش اظهار کرد: بر اساس رهنمودهای مقام معظم رهبری و اجرای سند تحول آموزش و پرورش، دفتر همکاری حوزه‌های علمیه و وزارت آموزش و پرورش با هدف بهره‌مندی متقابل از ظرفیت‌های موجود در نهاد آموزش و پرورش و حوزه‌های علمیه در عرصه‌های برنامه‌ریزی درسی، منابع و متون آموزشی، نیروی انسانی برای آموزش، امور تربیتی و تبلیغ، پژوهش و سایر زمینه‌های مورد توافق، تشکیل می‌شود.

حجت الاسلام نیکزاد خاطرنشان کرد: نگاه غرب به مسائل مختلف، نگاهی مادی است و به شدت در حال ترویج این نوع نگاه می‌باشد، بنابراین از آنجایی که روحانیت در مدارس مروج فرهنگ ناب اسلامی هستند، در زمان حضور در بین دانش آموزان می‌توانند کار تربیتی، پرورشی و امام جماعت را انجام دهند.

مبلغان، روحیه کنشگری در نوجوانان ایجاد کنند

انتهای پیام /

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha