دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
تصاویر / کارگاه  تخصصی مقتل خوانی ویژه مبلغین و مبلغات استان قزوین -عکس حسین حاجی عزیز خانی

 حوزه / مدیر بنیاد بین المللی صحیفه سجادیه گفت: باید روضه ها مقدمه تقرب شود و از هر بخشی برای باز کردن باب توبه و بازگشت به خدا استفاده شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام مرتضی وافی، ظهر امروز در کارگاه مقتل خوانی و در جمع مبلغین و مبلغات استان قزوین که در سالن اجتماعات اداره کل تبلیغات اسلامی استان قزوین برگزار شد، گفت: روضه وداع را معمولاً برای روز عاشورا انتخاب می‌کنند و شب عاشورا شام غریبان است و به حضرت زینب(س) اختصاص دارد.

مدیر بنیاد بین المللی صحیفه سجادیه خاطرنشان کرد: در روضه ها حتماً مقتل خوانی داشته باشید؛ در مقتل خوانی ها حتما یک جمله مقتل را بنویسید و بخوانید چراکه توجه مردم به مقتل جلب می شود و سپس اضافات آن را حذف کنید.

وی ادامه داد: خواندن یک یا دو بیت شعر تأثیر بسیاری دارد و برای جاهایی که وقت بیشتری دارید و با توجه به شرایط می توانید ابیات بیشتری را بکار ببرید.

وی اظهار کرد: فضای مجازی کار را برای انتخاب شعر مناسب راحت کرده است، شما می توانید با یک جستجوی ساده شعرهای بسیاری را پیدا کنید، سپس شما هستید که باید یک بیت را متناسب با منبر خود انتخاب کنید.

مدیر بنیاد بین المللی صحیفه سجادیه تصریح کرد: نمی شود یک نفر روضه بخواند ولی یک جمله اخلاقی نگوید.

حجت الاسلام وافی تصریح کرد: انتخاب شعر برای مناجات در روضه بسیار مهم است، در مجلس باید ایجاد زمزمه کنید و اشعاری را بکار ببرید که مردم بتوانند زمزمه کنند.

وی ادامه داد: سراسر قیام عاشورا درس عبرت است، جامع جمیع فضیلت هاست، درس آزادگی و حریت، امر به معروف و نهی از منکر و درس نرفتن زیر بار ظلم و ستم است که هر کدام را می‌توان ساعت‌ها تفسیر کرد.

وی اظهار کرد: درس هایی که در عاشورا از امام حسین (ع) یاد گرفتیم، امیدوارم که حداقل این درس‌ها را مرور و در زندگی خود به کار ببریم.

چگونه روضه بخوانیم

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha