شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۵ شوال ۱۴۴۵ | May 4, 2024
آیت الله عالمي

حوزه/ نماینده مردم خراسان رضوی در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که حجاب یکی از اصلی‌ترین مسائل انضباط خانوادگی است، گفت: مسئله حجاب تأثیر مستقیم بر استحکام خانواده دارد و بی‌حجابی و بدحجابی تاثیر منفی بنیان خانواده را نابود می کند.

آیت الله عالمی در گفت و گو با خبرگزاری حوزه در مشهد با اشاره به اینکه در سوره نور به صراحت به حجاب پرداخته شده است، اظهار کرد: حجاب یکی از ضرورت‌های‌ اسلامی و از احکام ثابت دین می باشد و علاوه بر آن در آیات قرآن به حد و حدود حجاب اشاره شده است؛ لذا در اینکه مسئله حجاب از ضرورت‌های دینی و واجبات اسلامی است هیچ ابهامی وجود ندارد و به لحاظ اصل ضرورت و وجوب خداوند متعال آن را به عنوان یک تکلیف بر مسلمانان قرار داده است.

نماینده مردم خراسان رضوی در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: روایات فراوان و متعددی درخصوص آداب لباس پوشیدن زن و مرد وجود دارد که حد ستر بدن در زن و مرد را مشخص می‌کند که هم در روایات آمده و هم در متون فقهی از رساله‌های عملیه مراجع معظم تقلید گرفته تا متون اصلی جامع فقهی مثل جواهر الکلام و ... بعد از بیان خصوصیات لباس نمازگزار به اصل پوشش در فقه اشاره شده است.

وی با اشاره به جایگاه عفاف و حجاب بین اهل سنت و سایر ادیان گفت: در خصوص احکام پوشش اهل سنت با شیعیان تفاوتی ندارند و در زمینه حجاب احکامشان با ما مشترک است و در اینکه اصل حجاب بین شیعه و سنی لازم و ضروری است تردیدی وجود ندارد. ممکن است در پوشش تفاوت جزئی با هم داشته باشند، ولی اصل حجاب را از ضروریات می‌دانند.

آیت الله عالمی با بیان اینکه در روایات و مستندات به آثار بدحجابی اشاره شده است، اضافه کرد: مسئله حجاب تأثیر مستقیم بر استحکام خانواده دارد و بی‌حجابی و بدحجابی تاثیر منفی بنیان خانواده را نابود می کند.

نماینده مردم خراسان رضوی در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که حجاب یکی از اصلی‌ترین مسائل انضباط خانوادگی است، اظهار کرد: در عرصه حجاب هجمه دشمنان به معنای واقعی کلمه وجود دارد. آنها می‌خواهند آسیب هایی که در جوامع خودشان رسوب کرده را به جوامع مسلمانان منتقل کنند و الا می‌دانند که فضاحت بدحجابی و بی‌حجابی چه بلایی بر سرخانواده‌ها آورده و چه اثرات منفی و بلاهای بر نسل پاک بشر گذاشته است.

آیت الله عالمی با بیان اینکه باید در مقابل هجمه دشمن ایستادگی کنیم، تصریح کرد: همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند باید با جهاد تبیین در عرصه حجاب و خانواده دشمن را به عقب نشینی وادار کنیم.

انتهای پیام/۳۱۳/۲۵

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha