دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
تصاویر / نشست مشترک روحانیون همدانی با نماینده ویژه رئیس جمهور در امور روحانیت

حوزه/ نشست مرکز ارتباطات دولت و روحانیت با علما و روحانیون استان همدان در حسینیه حضرت امام خمینی(ره) برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، نشست مرکز ارتباطات دولت و روحانیت با علما و روحانیون استان همدان، ظهر امروز با حضور حجت الاسلام و المسلمین سیدرضا تقوی، مشاور رئیس جمهور در امور روحانیت، سید صولت مرتضوی معاون اجرائی رئیس جمهور، حجت الاسلام والمسلمین بطحائیان، قائم مقام مدیر حوزه استان، حجت الاسلام موسیوند مشاور استاندار همدان در امور روحانیت و جمعی از علما و طلاب همدانی، در حسینیه حضرت امام(ره) برگزار شد.

در این نشست تعدادی از روحانیون استان به نمایندگی به بیان دیدگاه‌ها، مشکلات و دغدغه‌های طلاب در حضور معاونین رئیس جمهور پرداختند.

از مهم‌ترین موضوعاتی که توسط حجت الاسلام والمسلمین بطحائیان و حجج اسلام موسیوند، عباسی، زارعی، صالحی و خانم ناطقی به عنوان نمایندگان حوزویان همدان در این جلسه مطرح شد، می‌توان به لزوم توجه به ایجاد منابع پایدار، تکمیل پروژه‌های در حال ساخت و حمایت از طلاب نخبه اشاره کرد.

حجت الاسلام والمسلمین سیدرضا تقوی، مشاور رئیس جمهور در امور روحانیت در این دیدار، با تاکید بر اینکه امروز جهاد تبیین مهم‌ترین نیاز جامعه است، اظهار داشت: ایام محرم و صفر، زمان ارزشمندی برای تحقق جهاد تبیین مورد نظر مقام معظم رهبری است که لازم است مورد توجه مبلغین قرار گیرد.

وی با بیان اینکه تلاش دولت بر حل مشکلات همه اقشار، از جمله طلاب و روحانیت است، گفت: ضروری است تا نسبت به زیر ساخت‌های حوزه توجه ویژه‌ای شود که البته این موضوع نیز در دستور کار دولت قرار گرفته است.

برگزاری نشست مرکز ارتباطات دولت و روحانیت با حوزویان همدان / از طرح دغدغه‌های طلاب تا تاکید بر ورود حوزویان به نهادهای آموزشی

سید صولت مرتضوی، معاون اجرایی رئیس جمهور نیز با تاکید بر اینکه توجه به زیر ساخت‌های حوزه در دستور کار دولت قرار گرفته است، یادآور شد: امروز فراهم کردن بستر برای تحقق جهاد تبیین یک ضرورت جدی است.

وی با تاکید بر اینکه به جای حضور در سایر ادارات، طلاب و مبلغان ضروری است در نهادهای آموزشی حاضر شوند، مطرح کرد: جهاد تبیین در آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها باید آغاز شود و در این بین نقش طلاب و مبلغان بسیار حساس است.

معاون اجرایی رئیس جمهور با اشاره به تلاش دولت در عرصه فرهنگ، اظهار کرد: ضروری است از ظرفیت موجود به نحو احسن برای انجام فعالیت‌های تربیتی و فرهنگی استفاده شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha