شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام عباسی قزوین

حوزه / استاد حوزه علمیه قزوین گفت: محرم ماه حماسه، شجاعت، جوانمردی، ظلم ستیزی و مبارزه با تبعیض و ذلت است و تار و پود ایران اسلامی هم با فرهنگ عاشورایی آمیخته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین علی عباسی، ظهر امروز در جمع مردم نمازگزار مسجد محمد رسول الله (ص) قزوین ضمن تسلیت فرارسیدن ایام ماه محرم و شهادت سالار شهیدان حضرت امام حسین (ع) و یاران باوفایشان، گفت: برگزاری پرشور عزاداری ایام سوگواری، تشریح ابعاد مختلف و فلسفه قیام عاشورا، درس ها و عبرت ها و آثار و برکات آن برای جذب نوجوانان و جوانان از جمله وظایف خطیری است که باید برای نسل امروز به شایستگی تبیین شود.

استاد حوزه علمیه قزوین عنوان کرد: امام حسین(ع) با هدف زنده ساختن احکام قرآن و سنّت پیامبر اکرم (ص) و از بین بردن بدعت هایی که در نتیجه حاکمیت بنی امیّه در دین ایجاد شده بود، قیام کردند و در طول مسیر مدینه تا کربلا ضمن اشاره به انگیزه قیامشان فرمودند: «من به منظور ایجاد اصلاح در امّت جدم رسول خدا(ص) قیام کرده ام، می خواهم امر به معروف و نهی از منکر کنم و به همان سیره و شیوه مرسوم جدّم پیامبراکرم(ص) و پدرم علی بن ابی طالب(ع) عمل می کنم».

مدیر سابق حوزه علمیه قزوین تصریح کرد: فلسفه قیام امام حسین(ع) برپایی امربه معروف ونهی ازمنکر بود و ایشان زیر با ظلم وستم نرفتند و مرگ را بر پذیرفتن ظلم و ذلت ترجیح دادند.

وی ادامه داد: قیام امام حسین(ع) درس بزرگی برای ملت ایران و تمام مسلمانان جهان است و همان طور که مقام معظم رهبری همواره تاکید می کنند، ملت ایران با تأسی از قیام سیدالشهدا(ع) هرگز تسلیم تهدیدهای دشمنان اسلام از جمله آمریکا و اسرائیل نخواهد شد.

استاد حوزه علمیه قزوین گفت: محرم ماه حماسه، شجاعت، جوانمردی، ظلم ستیزی و مبارزه با تبعیض و ذلت است و تار و پود ایران اسلامی هم با فرهنگ عاشورایی آمیخته است.

وی در پایان مردم را به رعایت شیوه نامه های بهداشتی توصیه کرد.

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha