یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
محمدرضا آشتیانی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین آشتیانی امر به معروف و نهی از منکر را وظیفه همگان دانست و گفت: همه ما وظیفه داریم نسبت به این دو واجب الهی عمل نماییم البته مسئولان امر وظیفه‌ای مضاعف داشته که آن حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر می‌باشد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا آشتیانی در سخنرانی خود در مراسم سوگواری حضرت اباعبدالله‌الحسین علیه‌السلام که در حسینیه شهدای قم برگزار می‌گردد،با اشاره به اهداف قیام حضرت سیدالشهدا علیه‌السلام گفت: طبق بیان صریح خود حضرت، هدف از قیام خود را احیای دو فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر برشمردند.
وی با اشاره به اهمیت این دو فریضه الهی افزود: در مبانی دینی، قرآنی و عقلانی ما به اهمیت امر به معروف و نهی از منکر پرداخته شده و آنجا که قوام دین و شریعت به احیای فریضتین گره خورده است.

معاون جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در ادامه با اشاره به آیه ۷۸ و ۷۹ سوره مبارکه مائده خاطر نشان کرد: خداوند متعال در این دو آیه و آیات دیگر قرآن کریم به سرگذشت اقوامی از یهود و نصاری اشاره کرده و فرموده‌اند: کسانی که نسبت به ارتکاب گناه در جامعه بی‌تفاوت هستند مورد لعن انبیاء و نفرین خدای متعال قرار گرفته‌اند.

وی اظهار داشت: بی‌تفاوتی مذموم و سم مهلک بر پیکر جامعه بوده و طبق صریح آیات قرآن کریم و روایات حضرات معصومین علیهم‌السلام در صورت بی‌تفاوت بودن نسبت به منکرات در جامعه باید منتظر بلاهای اجتماعی و اخروی باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین آشتیانی در ادامه امر به معروف و نهی از منکر را وظیفه همگان دانسته و گفت: همه ما وظیفه داریم نسبت به این دو واجب الهی عمل نماییم البته مسئولان امر وظیفه‌ای مضاعف داشته که آن حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر می‌باشد.

وی در پایان با اشاره به هماهنگی بین قوا در حال حاضر اظهار امیدواری کرد تا از فرصت پیش آمده نهایت استفاده در راستای حمایت همه جانبه از آمران به معروف و ناهیان از منکر صورت پذیرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha