پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۳ شوال ۱۴۴۵ | May 2, 2024
حجت الاسلام والمسلمین وعد مرادبیگی-مدیر حوزه ایلام
حجت الاسلام والمسلمین وعد مرادبیگی-مدیر حوزه ایلام

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان ایلام گفت: بصیرت یعنی شناخت آگاهانه نسبت به مسائل روز جامعه و حرکت در مسیر حق در پرتو امام شناسی، براین اساس بصیرت و ولایت مداری مهم ترین درس های عاشورا هستند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از ایلام، حجت الاسلام والمسلمین وعد مرادبیگی، در جلسه شورای معاونین حوزه علمیه استان ایلام با تسلیت ایام شهادت سرور و سالار شهیدان ، اظهار داشت: بصیرت به ما یاد می دهد دفاع از دین مهمترین موضوع است و متأسفانه بی‌بصیرت ها در جبهه دشمن قرار می گیرند.

وی افزود: تنها عزاداری و سینه زنی برای حضرت اباعبدالله (ع) کافی نیست، بلکه باید از قیام ایشان درس بگیریم و بدانیم که در مقابل دشمنان دین که از هیچ جنایتی فروگذار نمی کنند، بایستیم و در مسیر مقاومت و نبرد با آنان از سختی ها ابائی نداشته باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین مرادبیگی ادامه داد: یکی از بزرگترین درس های ‏‏عاشورا‏‏ که بایستی سرلوحه پیروان ‏‏مکتب حسینی (ع) ‏‏قرار گیرد، بصیرت است؛ بصیرت ‏یعنی شناخت آگاهانه نسبت به مسائل روز جامعه و حرکت در مسیر حق در پرتو امام شناسی؛ براین اساس بصیرت و ولایت مداری، مهم ترین درس های عاشورا هستند.

مدیر حوزه علمیه استان ایلام تصریح کرد: در واقعه کربلا، خیمه گاه لشکر امام حسین (ع) محل اجتماع افراد بصیر بود افرادی مانند زهیر بن قین، وهب نصرانی و حر بن یزید ریاحی.

وی در پایان اظهار کرد: بصیرت در نتیجه ایمان، تقوای الهی و تعقل و پیروی از ولایت حاصل می شود؛ حضرت ابوالفضل العباس (ع) الگوی بصیرت و ولی شناسی هستند. امام صادق (ع) درباره ایشان فرمودند: عموی ما عباس بن علی علیهما السلام، بصیرتی نافذ و ایمانی استوار داشت و همراه اباعبدالله علیه السلام جهاد کرد و نیکو از امتحان برآمد و به شهادت رسید.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha