دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
تصاویر/ دیدار رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم  با آیت الله اعرافی

حوزه/ رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: ما به موازات مراسم عزاداری دهه اول محرّم برنامه ریزی نموده ایم تا تیم های مراکز بهداشت به هیئات مذهبی بزرگ استان مراجعه نموده و واکسیناسیون را انجام دهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، دکتر مهدی مصری رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم در حاشیه مراسم عزاداری تاسوعای حسینی که به همت هیئت مذهبی خادم الرضا(ع) در ورزشگاه شهید حیدریان قم برگزار شد به بیان اهمیت برگزاری مجالس عزای اهل بیت(ع) پرداخت و گفت: هیئت خادم الرضا(ع) از قدیمی ترین هیئات مذهبی استان قم بوده، مجالس آن بسیار پرشور و شعور حسینی و دارای اثرات فرهنگی خوبی بویژه بر روی جوانان است.

وی افزود: هیئت خادم الرضا(ع) خدمات خیلی خوبی مانند ایجاد فضای معنوی مناسب و همچنین اطعام را به شرکت کنندگان در مراسم عزاداری حسینی ارائه می دهد و این جای تقدیر دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه جمعیت گسترده ای که اکثرا هم از قشر جوان به مجالس عزاداری حسینی هیئت خادم الرضا(ع) می آیند، می توان این محافل را بسیار مغتنم و تأثیرگذار دانست.

وی شرایط کرونایی و تعطیلی نسبی فعالیت های فرهنگی در سال های اخیر را دارای اثرات منفی روی روان مردم دانست و گفت: به محض اینکه با همت دولت مردمی انجام واکسیناسیون به صورت وسیع در سطح کشور انجام گرفت، شاهد بازگشت آرامش فرهنگی به جامعه بودیم.

مصری ایام محرم را فرصت مهمی برای حفظ و اشاعه شعائر اسلامی برشمرد و تصریح کرد: این ایام و مجالس حسینی تأثیر معنوی بسیار بالایی بر روی افراد جامعه دارد.

وی با اشاره به لزوم رعایت دستورالعمل های بهداشتی از سوی شرکت کنندگان در مجالس عزاداری افزود: ما به موازات مراسم عزاداری دهه اول محرم و بر حسب سیاستگذاری کلان ستاد ملی مقابله با کرونا که در همین هفته مطرح شد، برنامه ریزی نموده ایم تا تیم های مراکز بهداشت به هیئات مذهبی مراجعه نموده و واکسیناسیون را انجام دهند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم بیان داشت: واکسیناسیون در شرایط کنونی و در یک ماه آینده برای ما بسیار مهم بوده و با توجه به فاصله ای که مردم از دوز قبلی تزریق شده، لازم است همه افراد دوز یادآور را نیز تزریق نمایند.

وی گفت: تمام مراکز جامع سلامت و بهداشتی آماده انجام واکسیناسیون بوده و ضمنا این بار ما در سطح هیئات مذهبی بزرگ و اماکنی که جمعیت های زیاد حضور دارند، خدمت مردم شریف استان قم آمده ایم؛ در روزهای جمعه نیز به بخش ها و شهرستان های اطراف قم می رویم تا واکسیناسیون در آن مناطق هم اجرایی شود.

مصری در پایان خاطرنشان کرد: در مراحل اول که کشور خودمان تولید واکسن را نداشت مجاب به واردات واکسن هایی با پلتفرم ویروس کشته شده از کشورهایی همچون چین شدیم؛ اما در حال حاضر که جمهوری اسلامی ایران با همت دانشمندان خودش توانسته است واکسن های نوترکیب و پروتئینی با اثربخشی بالا و کمترین عوارض همچون واکسن «نورا» را تولید نماید، لازم است مردم عزیزمان به سمت تزریق آن ها بروند. واکسن های نوترکیب اثرگذاری طولانی مدتی نیز خواهند داشت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha