یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
تصاویر / اقامه نماز ظهر عاشورا در مصلی قدس

حوزه/در سالروز شهادت مظلومانه حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام و ۷۲ نفر از یاران با وفایش شهر عش آل محمد صلوات الله علیهم اجمعین یکپارچه غرق درعزا و ماتم شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، در سالروز شهادت مظلومانه حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام و ۷۲ نفر از یاران با وفایش شهر عش آل محمد صلوات الله علیهم اجمعین یکپارچه غرق درعزا و ماتم شد. بر اساس این گزارش:مراسم عزای حضرت امام حسین(ع) در روز عاشورا در دفاتر آیات عظام وحید خراسانی، مکارم شیرازی، شبیری زنجانی، نوری همدانی، جعفر سبحانی و همچنین سایر علما برگزار شد. قم از ده روز پیش و همچنین در عاشورای حسینی حال و هوایی دیگر داردو نوای حزن آلود یا حسین(ع) و یازینب (س)از گوشه گوشه شهر طنین انداز شده و پیر و جوان در غم غربت حماسه سازان دشت کربلا ناله سر می‌دهند.

از نخستین ساعت‌های بامداد امروز دسته‌جات سینه‌زنی و زنجیرزنی در صفوفی منظم و به هم پیوسته با عبور از معابر اصلی و هسته مرکزی شهر به سمت بارگاه ملکوتی حضرت معصومه (س) در حرکت هستند، و با ورود به صحن‌های این مکان مقدس اجتماع پرشوری را شکل داده‌اند.

در مسیر عبور عزاداران حسینی مواکب و ایستگاه‌های صلواتی مطابق شیوه‌نامه‌های بهداشتی برپا شده‌است.

مساجد، تکایا، حسینیه‌ها و بقاع متبرکه استان نیز شاهد حضور خیل گسترده و عظیم سوگواران حسینی بود و سخنران مذهبی اهداف نهضت سیدالشهدا(ع) را تبیین می‌کنند.

عزاداران همزمان با اذان ظهر با اقتدا به ارباب بی کفن خود، در حرم حضرت معصومه سلام الله علیها، مسجد جمکران، مصلی قدس و جای جای دیگر محل های عزاداری به نماز ایستادند و اعلام کردند که هدف از شهادت سیدالشهدا برای زنده نگه داشتن یاد خدا و اقامه نماز در جامعه بود.

شیعیان خارجی مقیم قم نیز با برپایی مجالس و هیات‌های عزاداری به سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و یاران باوفایش ادای احترام می‌کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha