شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام کاظم لو

حوزه / مدیر حوزه علمیه خواهران استان قزوین گفت: عاشورا منظومه بیداری، بصیرت، عزت و کرامت است و همه افراد بشر را به تفکر و اندیشه برای انتخاب حق در برابر باطل وا می دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام رضا کاظم لو ظهر امروز در جمع کارکنان مدیریت حوزه علمیه خواهران استان قزوین گفت: درس آزادگی و عزت‌طلبی را باید از سیدالشهدا(ع) بیاموزیم.

وی خاطرنشان کرد: قیام امام حسین(ع) و واقعه کربلا درس های زیادی به جهانیان داد و امروزه الهام بخش انسان های آزاده و حق طلب در جهان شده است.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان قزوین عنوان کرد: برای این که بتوانیم از عاشورا درس بگیریم در مرحله نخست باید بدانیم که علت قیام امام حسین(ع) چه بود و چه دلایلی داشت که تا این اندازه با اهمیت بود که جان خود، خانواده و عزیزانشان را در این راه فدا کنند.

استاد حوزه علمیه خواهران قزوین عنوان کرد: اگرچه در سال های گذشته شیوع ویروس کرونا شکل تازه ای به برنامه های عزاداری امام حسین(ع) بخشیده است، اما مفاهیم اصلی و اساسی همچنان پا برجاست و به عنوان مبلغان دینی وظیفه خود می‌دانیم فلسفه اصلی قیام خونین امام حسین(ع) را در قالب های مختلف برای عزاداران حسینی تبیین کنیم.

مدیر حوزه علمیه خواهران قزوین بیان کرد: اجرای امر به معروف و نهی از منکر را می‌توان از مهم ترین اهداف امام حسین(ع) دانست، هدفی که رد پای آن را می‌ توان در تک تک کلمات و گفتار امام(ع) پیش از حرکت به سمت کوفه و در روزهای وداع مشاهده کرد.

حجت الاسلام کاظم لو عنوان کرد: عاشورا منظومه بیداری، بصیرت، عزت و کرامت است و همه افراد بشر را به تفکر و اندیشه برای انتخاب حق در برابر باطل وا می دارد.

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha