سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
سیدموسی محمودی

حوزه/ مدیر مدرسه سفیران هدایت بیجار گفت: یک خبرنگار باید بداند قلمی که در دست دارد، قلمی مقدس است که باید در راه اصلاح امور جامعه و مردم کار کند، بنابراین خبرنگار نباید به هر قیمتی حرمت قلم را بشکند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در استان کردستان، حجت الاسلام سیدموسی محمودی امروز در نشستی با جمعی از مدیران نشریات و سایت های شهرستان بیجار که به مناسبت روز خبرنگار برگزار شد، اظهار داشت: از همان روزهای ابتدایی تاریخ بشر، مقوله اطلاع رسانی امری طبیعی و بارز بوده است.

مدیر مدرسه سفیران هدایت بیجار گفت: به مرور زمان حرفه خبر و رسانه دارای سازوکار گردید و امروز شاهد سازمان هایی به نام رسانه، خبرگزاری، مجله، شبکه های ماهواره ای و... هستیم.

استاد حوزه علمیه کردستان افزود: به همان اندازه که حوزه رسانه و خبر گسترش پیدا می کند به همان اندازه نیز وظایف آنها سنگین تر، مهمتر و البته تعهدآور می شود.

حجت الاسلام محمودی با اشاره به اینکه کار خبرنگار ثبت وقایع به درستی است، عنوان کرد: یک خبرنگار باید بداند قلمی که در دست دارد، مقدس است که باید در راه اصلاح امور جامعه و مردم کار کند، بنابراین خبرنگار نباید حرمت قلم را بشکند.

مدیر مدرسه سفیران هدایت بیجار افزود: امروز خبرنگاران ما نه امنیت شغلی دارند، نه امنیت مالی و نه حتی بیمه ای، بنابراین نبود این ضروریات بر کار فعالان رسانه ای تاثیر بسیار منفی خواهد گذاشت.

وی با انتقاد از برخی خبرنگاران که تنها به «میرزابنویس» مدیران تبدیل شده اند، بیان داشت: خبرنگار نباید ارزش و جایگاه خود را خدایی ناکرده برای برخی از موارد در معرض فروش بگذارد، قلم خبرنگار باید در مسیر اصلاح امور جامعه پیش برود زیرا خداوند متعال در قرآن کریم درباره حرمت قلم می فرماید: «ن و القلم و مایسطرون».

حجت الاسلام محمودی تشریح کرد: هم خبرنگار، هم مدیر و هم روابط عمومی باید جایگاه خود را بشناسند و مسئولان باید بدانند که در برابر افکار عمومی جامعه باید پاسخگو باشند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha