پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۳ شوال ۱۴۴۵ | May 2, 2024
تصاویر/ مراسم تجلیل از طلاب برادر و خواهر کردستانی در دفتر حجت الاسلام والمسلمین پورذهبی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در کردستان گفت: کارکرد مسجد تنها به اقامه نماز خلاصه نمی شود بلکه بسیاری از امور مومنین از صدر اسلام تاکنون در همین مکان مطرح و حل شده اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در استان کردستان، حجت الاسلام و المسلمین عبدالرضا پورذهبی امروز در همایش معتمدین و بزرگان مساجد شهرستان سنندج اظهار داشت: هر مسلمانی باید اعمالی را که انجام می دهد به دنبال آن باشد که فلسفه انجام آنها را بفهمد، همانند رفت و آمد به مسجد.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت: جایگاه مسجد در اسلام بسیار رفیع و بالاست و کارکرد مسجد تنها به اقامه نماز خلاصه نمی شود بلکه بسیاری از امور مومنین از صدر اسلام تاکنون در همین مکان مطرح و حل شده اند.

وی در ادامه بیان داشت: موضوعی که در سال های اخیر بسیار مورد تأکید بوده است، مبحث « محله اسلامی» است که خوشبختانه سپاه با تمام توان این موضوع را پیگیری کرده است.

حجت الاسلام و المسلمین پورذهبی با اشاره به اینکه باید مشوق هایی برای جذب جوانان به مساجد فراهم شود، تاکید کرد: باید هیات امنای مساجد تلاش کنند که جوانان به سمت مسجد کشش داشته باشند زیرا این امر به نوعی آینده جامعه اسلامی را بیمه می کند.

در ادامه ماموستا فایق رستمی در سخنانی بیان کرد: قدس شریف یا همان مسجد الاقصی در دین مبین اسلام از جایگاه بسیار والایی برخوردار است و خداوند در قرآن از آن به نیکی یاد کرده است.

امام جمعه سنندج، مسجد را مکان اخوت و برادری مسلمین دانست و گفت: از همان صدر اسلام مسجد برای مسلمین مکانی مهم برای رفع مشکلات بوده است، لذا امروز دشمنان همواره از تقویت مساجد خوف دارند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha