دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
سید علی قاضی عسکر

حوزه/ تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) گفت: در چند سال اخیر علیرغم مشکلات اقتصادی کشور، حقیقتا مردم ما در رابطه با اربعین و برگزاری این آئین باشکوه نه تنها کم نگذاشتند بلکه هر ساله شاهد رونق روزافزون این حرکت دینی و اسلامی هستیم.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، حجت الاسلام و المسلمین سید علی قاضی عسکر، در همایش موکب داران اربعین که در حرم مرحوم شیخ صدوق(ره) برگزار شد، به ایراد سخنرانی پرداخته و با اشاره به عشق و ارادت خالصانه مردم ایران به حضرت سیدالشهداء اظهار داشت: در چند سال اخیر علیرغم مشکلات اقتصادی کشور، حقیقتا مردم ما در رابطه با اربعین و برگزاری این آیین باشکوه نه تنها کم نگذاشتند بلکه هر ساله شاهد رونق روزافزون این حرکت دینی و اسلامی هستیم.

وی با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری به مردمی ماندن برگزاری راهپیمایی اربعین افزود: مردم عزیز عراق ثابت کردند که میزبانان بسیار خوبی برای برگزاری این آیین هستند و آنچه در سال های گذشته به برکت این حرکت عظیم، انجام گردیده برای تشیّع و همچنین جهان اسلام موجب فخر و مباهات بوده است.

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) خاطر نشان ساخت: مردم عراق در ایام اربعین فارغ از نگاه‌های قومیتی با اخلاق نیکو، صمیمانه و ایثارگرانه هرآنچه دارند را ولو اندک در طبق اخلاص قرار داده و تنها هدفشان خدمت به زائر امام حسین(ع) بوده است.

وی برنامه ریزی دقیق و ارائه خدمات مطلوب به زائرین در راستای برگزاری هرچه باشکوه تر راهپیمایی اربعین را امر مهمی عنوان کرده و تصریح کرد: در راهپیمایی اربعین ما به دنبال تحقق سلسله اهدافی هستیم تا در نتیجه آن بتوانیم مسیر کربلا و عاشورا را استمرار بخشیده و از بزرگ ترین اجتماع جهان تشیّع در راستای افزایش درک و بصیرت دینی مردم استفاده کنیم به گونه ای که زائرین پس از بازگشت از این سفر نورانی، تحول مورد نظر اسلام که ائمه معصومین در موضوع زیارت مورد توجه قرار داده اند، در زائران اتفاق بیفتد.

حجت الاسلام و المسلمین قاضی عسکر، با اشاره به حضور عظیم مردم، ملیت ها، ادیان و مذاهب مختلف در راهپیمایی اربعین ابراز داشت: ما باید از این فرصت و ظرفیت مهم در راستای انتقال و گسترش پیام های عاشورا که همان انتقام از ستمگران و مقابله با ایادی ظلم و استکبار است، به بهترین نحو استفاده کنیم.

وی با اشاره به فرازهایی از زیارت عاشورا افزود: نزدیک شدن به حضرت سیدالشهدا و کسب آبرو به واسطه آن حضرت در درگاه الهی، بیعت با امام حسین(ع) و ثابت قدم بودن در مسیر اقتدا به امامان معصوم، رسیدن به قرب الهی و مقام محمود، برائت از دشمنان اسلام و مستکبران جهان، تولّی و تبرّی و در نهایت نیل به مقام ثبوت و پایداری در مسیر حق، آموزه های عاشورایی است که یکایک آن در عبارات نورانی زیارت عاشورا متبلور بوده و باید در این راهپیمایی عظیم اذهان را بیش از پیش متوجه این آموزه ها کرد.

رئیس مؤسسه علمی فرهنگی دارالحدیث، نهضت عاشورا و برپایی عزای سیدالشهدا را در طول تاریخ موجب حیات، پویایی و رشد تشیّع عنوان کرده و تصریح کرد: حضرت امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری در بیانات خود مکرر فرموده اند که ما باید عزاداری ها را آنگونه که امامان معصوم از ما خواسته‌اند برگزار نماییم و در این راستا اهداف مکتب حسینی را به بهترین نحو برای مردم تبیین کنیم.

وی در پایان خاطر نشان ساخت: این اجتماعات باید زمینه ساز تحول روحی و اخلاقی مردم شود تا در پرتو این تحول معنوی، مقدمات ظهور حضرت صاحب الزمان(عج) فراهم گردد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha