دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
کارگاه

حوزه، به همت گروه تبلیغی- جهادی نسیم وصال، کارگاه "مهارت های تربیت فرزند" با رویکرد چگونگی هماهنگی والدین در مقوله تربیت فرزند در قم برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام بابایی، کارشناس و متخصص روان شناسی و مشاوره طی سخنانی در این کارگاه که عصر سه شنبه با حضور جمعی از طلاب و روحانیون و خانواده های آن ها در مجتمع فرهنگی نور قم برگزار شد، با اشاره به این که در مقوله تربیت فرزند، هماهنگی والدین با یکدیگر بسیار حائز اهمیت است، اظهار داشت: در مقوله تربیت فرزند، عوامل و مسایل مختلفی دخیل هستند که در جای خود باید به هر کدام عنایت و توجه لازم را داشت.

وی افزود: قبل از هر چیز اهمیت این موضوع را باید متذکر شد که آموزش مهارت های تربیت فرزند همچون دیگر مهارت های ناظر به سبک زندگی یک ضرورت به شمار می رود.

وی با بیان این که در بحث تربیتی، محبت والدین و نحوه ابراز آن به فرزندان باید به شکل صحیح و معقولی صورت گیرد، گفت: گاهی اوقات هماهنگی والدین در این بحث، بیشتر حالت صوری دارد که در این جا به نظر می رسد که اشیاء مهم تر از افراد و افراد مهم تر از ارزش ها هستند و حال آن که از نگاه آموزه های دینی این نسبت باید حالت برعکس داشته باشد.

این محقق و پژوهشگر حوزوی بیان داشت: به شکل درست و مطلوب، هماهنگی والدین در بحث تربیت فرزند زمانی اتفاق می اُفتد که پدر و مادر بر اساس انگیزه دینی با هم هماهنگ باشند یعنی شاهد یک هماهنگی درونی و روانی میان آن ها باشیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha