یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
نشست شورای فرهنگ عمومی

حوزه/ دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کهگیلویه و بویراحمد در نشست شورای فرهنگ عمومی استان، اولویت جهاد تبیین را در چهار حوزه اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و اعتقادی دانست و گفت: اصلاح فرهنگ زیربنای اصلاح تمام امور جامعه است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از یاسوج حجت الاسلام حمزه پیش قدم، در نشست شورای فرهنگ عمومی کهگیلویه و بویراحمد که با حضور نماینده ولی فقیه و دیگر مدیران و مسئولان نهادهای فرهنگی عضو این شورا تشکیل شده به نقش مهم جهاد تبیین در آگاهی جامعه اشاره کرد و گفت: اگر وجود عقیله بنی هاشم حضرت زینب سلام الله علیها نبود، دشمن به مقصود شوم خود می‌رسید، اما تبیین حضرت زینب (س) قیام عاشورا را ماندگار کرد.

وی با بیان اینکه اکنون دشمنان با فشارهای اقتصادی و تحریم به دنبال محقق کردن اهداف خود هستند، افزود: آنها به زعم خودشان می خواهند نظام اسلامی را ناکارآمد جلوه دهند.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کهگیلویه و بویراحمد به معنای جهاد که همان تلاش و کوشش مضاعف و دارای مصادیق متفاوتی است، پرداخت و گفت: یکی از مصادیق جهاد در اندیشه اسلامی، مبارزه و جنگ با دشمن بیرونی است و امروزه دشمن در صدد تحریف و القاء ناکارآمدی نظام و تضعیف باورها و اعتقادات مردم است و باید در این زمینه تبیین صورت بگیرد.

وی، اولویت جهاد تبیین را در چهار حوزه اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و اعتقادی دانست و بر ایجاد کارگروه‌های تخصصی در جهت تبیین عملکرد نظام در این چهار حوزه تأکید کرد.

حجت الاسلام پیش قدم، دعوت از نمایندگان مجلس و تشکیل جلسه ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور را در راستای طرح و قوانین حجاب و عفاف دانست و گفت: باید خلأ‌های قانونی این حوزه پر شود.

وی در پایان با تأکید بر همکاری و همراهی تمامی دستگاه های فرهنگی عضو شورای فرهنگ عمومی، اظهار کرد: همه در این زمینه همکاری کنند و بدانند اصلاح فرهنگ زیربنای اصلاح تمام امور جامعه است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha