دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
تصاویر/ دومین نشست سراسری مشاوران و کارشناسان مذهبی کلانتری‌ها در عقیدتی سیاسی فراجا

حوزه/ آیت الله اعرافی گفت: سلامت اداری، جلب رضایت و اتقان کار در دستگاه های اداری بازتاب زیادی داشته و خدمت به مردم و انقلاب در واقع خدمت به همه بشریت است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، آیت الله علیرضا اعرافی، در دومین نشست سراسری مشاوران و کارشناسان مذهبی کلانتری ها، در سالن جلسات سازمان عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران، به نقش روحانیون در کلانتری‌ها اشاره و اظهار داشت: اقدام روحانیت وقتی ارزش مضاعف پیدا می کند که از ویژگی هایی چون اخلاص، اتقان و صحت و درستی، اقدام به موقع، سخت بودن عمل و تحمل مشکلات برخوردار باشد.

مدیر حوزه های علمیه کشور گفت: ارائه خدمت وقتی فردی در شرایط سخت و اضطرار است ارزش کار را مضاعف می کند (وقتی فردی در کلانتری به داد مظلومی می‌رسد این اقدام ارزش مضاعف دارد)؛ همچنین وقتی عمل انسان آثار بهتری داشته و بقا و آثار عمل بیشتر باشد مسلما ارزش کار بیشتر می شود.

آیت الله اعرافی تصریح کرد: نوع خدمت هم فرق می کند؛ وقتی خدمت معنوی، روحی و فرامادی است و یک روحانی هدایت الهی و راهنمایی افراد را به معنویت برعهده دارد که این خدمت غیر قابل وصف است.

وی به فعالیت حدود ۱۰ هزار طلبه در ستاد کرونا در صحنه خدمت پرداخت و تصریح کرد: برخی حضور روحانیت را در نهادها نفی می کنند اما حضور نهادی روحانیت در فعالیت‌های سازمانی و نهادی در دستگاههای مختلف لشگری و کشوری با رعایت کمال دقت و شرایط لازم، اقدام خوبی است.

نماینده مردم استان تهران در مجلس خبرگان رهبری افزود: دوستانی که در کلانتری ها فعالیت دارند باید بدانند که درست است ناجا مظهر اقتدار است اما ادبیات آنها باید هدایت‌گری و ارشاد داشته باشد.

آیت الله اعرافی آسیب های موجود در این زمینه را توقف در رشد علمی، احساس روزمرگی، رفاقت و رقابت ناصحیح، نقد نا پذیری و مشورت ناپذیری دانست.

وی اظهار امیدواری کرد که ما (روحانیون) خدمتگزاران واقعی برای انقلاب باشیم.

مدیر حوزه‌های علمیه خاطرنشان کرد: سلامت اداری، جلب رضایت و اتقان کار در دستگاه های اداری بازتاب زیادی داشته و خدمت به مردم و انقلاب در واقع خدمت به همه بشریت است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha