چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
حجت الاسلام سید صادق میرشفیعی

حوزه/ استاد حوزه علمیه با بیان اینکه عبادت های معصومین عنوان شکر دارد و خود را بدهکار خداوند می دانستند، گفت: امام سجاد علیه السلام فرمودند از پیامبر صلوات الله علیه و آله پرسیده شد که خدای متعال بهشت را برای شما قرار داده است پس چرا تا این حد عبادت می کنید؟ حضرت پاسخ دادند خدا این همه نعمت به من داده است آیا من نباید شکر گزار باشم؟

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین سیدصادق میرشفیعی در سخنرانی جمعه شب حرم مطهر بانوی کرامت اظهار کرد: اگرچه فرمایشات ائمه علیهم السلام ما را به دین خدا راهنمایی می‌کند ولی اعمال و رفتار آنان دلالت و راهنمایی بیشتری به سمت خدا دارد.

وی با بیان اینکه اگر معارف بلند و اسرار دین خدا را می خواهیم، باید به سمت دعاهایی که از ائمه علیهم السلام به ما رسیده است برویم؛ افزود: باید ببینیم ائمه علیهم السلام در سیره عملی خود بیشتر به چه عبادت هایی مشغول شده اند و آن اعمال را در زندگی خود پیاده کنیم.

استاد حوزه علمیه با بیان این که اعمال ائمه علیهم السلام نتیجه کمال معرفت و قرب آنها به خدای متعال است، گفت: جابر بن عبدالله انصاری نقل می کند که امام سجاد علیه السلام فرمودند از پیامبر صلوات الله علیه و آله پرسیده شد که خدای متعال بهشت را برای شما قرار داده است پس چرا تا این حد عبادت می کنید؟ حضرت پاسخ دادند خدا این همه نعمت به من داده است آیا من نباید شکرگزار باشم؟

حجت الاسلام والمسلمین میرشفیعی گفت: عبادت های ائمه علیهم السلام عنوان شکر دارد و خود را بدهکار خدا می دانستند و از این جهت بود که تا این حد عبادت می کردند و خود را برای عبادت خدا به زحمت می انداختند.

وی بیان کرد: امام سجاد علیه السلام در دعای شکر صحیفه سجادیه می فرمایند «خدایا هیچ بنده ای از بندگان تو را شکر نمی کند مگر اینکه همان شکر کردن به گردنش شکر دیگری را واجب و لازم می کند، بنابراین هیچ انسانی به نهایت شکر تو نمی رسد و هیچ بنده ای تو را عبادت نمی کند مگر این که در استحقاق تو کم گذاشته و حق تو را ادا نکرده است؛ بنابراین شاکرترین بندگانت از انجام شکر تو عاجزند و عابدترین بندگانت در انجام عبادتی که حق تو باشد کوتاهی کرده است».

استاد حوزه علمیه افزود: امام سجاد علیه السلام به جابر فرمودند «هرچه عبادت خدا را کردی خدا تو را از نقص و تقصیر خارج نکند» یعنی انسان هرچه خدا را عبادت کند نباید مغرور شود زیرا راه نرفته زیاد است.

وی گفت: امام سجاد علیه السلام در ادامه فرمودند « خدایا هیچ کس با سزاواری خودش مستحق آمرزش گناهانش نیست و هیچ کس با اعمال و رفتار خودش شایسته رضایت تو نیست بنابراین هر کسی را آمرزیدی به لطف و کرمت آمرزیدی».

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha