یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
سید صدر الدین قبانچی

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین قبانچی با بیان اینکه امروز بحران سیاسی عراق به گشایش نزدیک می شود، گفت: همگی در گفت‌وگوی برای تشکیل دولت مشارکت داشته باشند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین سید صدر الدین قبانچی امام جمعه نجف اشرف با بیان اینکه امروز بحران سیاسی عراق به گشایش نزدیک می شود، گفت: همه گروه ها باید بنشینند و گفت‌وگو کنند و همگی در گفتگوی برای تشکیل دولت مشارکت داشته باشند؛ چرا که خواهان اصلاح هستیم.

وی افزود: باید جلسات مجلس نمایندگان با مشارکت همگی از سر گرفته شود و این فرصت بزرگی برای ما به شمار می رود تا از بحران سیاسی خارج شویم.

امام جمعه نجف اشرف در بخش دیگر سخنان خود از وزارت دفاع عراق خواست در خصوص مسئله ترور افسران عراقی که برای دوره های آموزشی به آمریکا فرستاده می شوند، تحقیق کند.

حجت الاسلام و المسلمین قبانچی ادامه داد: اخیراً عمار عاصی افسر عراقی در خلال دوره آموزشی در آمریکا ترور شد و وی از افسران با کفایت و شایسته است که در حمله علیه تجاوز داعش، نقش بزرگی داشته است.

خطیب جمعه نجف اشرف به سالگرد ارتحال حضرت آیت الله سید محمد سعید حکیم اشاره کرد و گفت: این مرجع فقید از مسئله شعائر حسینی حمایت کرده و بر بُعد علمی، فرهنگی، تربیتی و مصیبت و فاجعه نهضت حسینی تأکید کردند.

وی همچنین به سالگرد انفجار گنبد حرم امامین عسکریین (علیه السلام) در سال ۱۴۲۷ هجری قمری اشاره کرد و افزود: در پی این فاجعه، اگر حکمت آیت الله سیستانی نبود، فتنه و جنگ طایفه ای در آستانه شعله ور شدن بود. به گونه ای که مراجع چهارگانه عراق در بیت آیت الله سیستانی جمع شدند و تصمیم به خویشتن داری گرفتند و این موضع گیری عراق را از جنگ داخلی نجات داد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha