شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام و المسلمین سید صدر الدین قبانچی امام جمعه نجف اشرف

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین قبانچی با بیان اینکه پیروزی انقلاب اسلامی ایران، آغاز عصر جهانی تشیع و جایگزین فرهنگی است، تأکید کرد: مستکبران، تمدن مادیت و دشمنان اهل بیت(ع) جنگ علیه ایران را هدایت می کنند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین سید صدر الدین قبانچی امام جمعه نجف اشرف با بیان اینکه پیروزی انقلاب اسلامی ایران، آغاز عصر جهانی تشیع و جایگزین فرهنگی است، تأکید کرد: مستکبران، تمدن مادیت و دشمنان اهل بیت (علیهم السلام) جنگ علیه ایران را هدایت می کنند.

وی در سخنانی به چهل دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و آن را آغاز عصر ملت ها و نمایانگر جایگزین تمدنی و آغاز عصر جهانی تشیع دانست و افزود: به همین خاطر مستکبران و دشمنان اهل بیت (ع) به جنگ علیه ایران روی آوردند.

تلاش شهید محراب برای ایجاد یک نظام سیاسی بر پایه انتخابات و مشارکت همگی و استقلال سیاسی

امام جمعه نجف اشرف در بخش دیگر سخنان خود به سالگرد شهادت شهید محراب آیت الله سید  محمد باقر حکیم اشاره کرد و گفت: شهید محراب حق بزرگی بر گردن ملت عراق دارد.

وی ادامه داد: آیت الله حکیم در بنیانگذاری و وحدت مخالفان در مسیر سرنگونی رژیم جنایتکار صدام نقش بزرگی داشت و برای برانگیختن ملت عراق در داخل تلاش کرد و انتفاضه شعبان سال ۱۹۹۱ از جمله آنها بود که با حمایت جامعه بین المللی سرکوب شد.

حجت الاسلام و المسلمین قبانچی تصریح کرد: شهید حکیم بعد از آن برای تغییر موضع جامعه بین الملل تلاش کرد و جنبش او موفق به سرنگونی رژیم بعث شد.

خطیب جمعه نجف اشرف اشاره کرد: در مرحله جدید شهید محراب برای بنیانگذاری یک نظام سیاسی بر پایه انتخابات و مشارکت همگی و استقلال سیاسی تلاش کرد.

وی در بخش دیگر سخنان خود به سالروز ولادت امام محمد باقر (علیه السلام) در اول ماه رجب اشاره کرد و به فضیلت ماه رجب و فضیلت روزه و زیارت امام حسین (ع) و استغفار در این ماه پرداخت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha