شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
خلبان شهید عراقی

حوزه/ شهید احمد الصریفی از خلبانان شجاع عراقی است که در جنگ علیه گروهک های تروریستی داعش دلاورانه جنگید و بسیاری از آنان را به هلاکت رساند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، حیدر کریم الصریفی برادر خلبان شهید احمد الصریفی از کارکنان مدیریت دفاع مدنی در وزارت کشور عراق گفت: شهید احمد متولد سال ۱۹۸۴ میلادی است که به خاطر علاقه شدید به خلبانی در سال ۲۰۱۳ وارد دوره خلبانی ارتش شد و بعد از موفقیت در این دوره، در سه دوره دیگر در آمریکا، روسیه و اردن شرکت کرد و همه این دوره ها نفر اول بود.

وی افزود: شهید احمد بسیاری از مأموریت های جنگی علیه گروهک های تروریستی در شماری از استان ها را به عهد گرفت و در این عملیات ها هواپیما از سوی تروریست ها هدف قرار گرفت، امّا او توانست هواپیما را سالم به مقصد برساند.

الصریفی ادامه داد: ما از شهید احمد خواستیم که این شغل را رها کند و به او گفتم که "اگر بار دیگر سراغ آن بروی، پایت را می شکنم"، او در جواب گفت: "اگر قبول می کنی که تروریست ها حرم امامین کاظمین (علیهما السلام) را هدف قرار بدهند، من در خانه می نشینم".

برادر شهید تصریح کرد: بعد از اینکه گروهک های تروریستی داعش بر شهر موصل مسلط شده و کشور دچار ترس و نگرانی شده بود، هیچ تماسی بین ما و برادرم وجود نداشت؛ چراکه ما فکر می کردیم که او در پایگاه نظامی در بغداد است. امّا وقتی پرس و جو کردیم متوجه شدیم که این شهید از جمله اولین خلبانانی بود که برای جنگ با داعش به موصل رفته و ضربات سنگینی را بر آن ها وارد کرده است.

حیدر الصریفی بیان داشت: زمانی که شیخ عبد المهدی کربلایی نماینده حضرت آیت الله سیستانی در خطبه نماز جمعه کربلا فتوای جهاد کفایی را قرائت کرد، شهید احمد فوراً تماس گرفت گفت: "آنچه مرجعیت اعلام کرد را شنیدید؟ من داشتم به خانه بر می گشتم، امّا الان هیچ عذری ندارم". او به خانه آمد و بسیار خوشحال بود. آن زمان نیمه شعبان بود و او برای زیارت حرم امام حسین (علیه السلام) و حرم حضرت ابوالفضل العباس (علیه السلام) به کربلا رفت و بعد از آن به پایگاه نظامی ملحق شد.

برادر احمد الصریفی در ادامه گفت: شهید احمد به محض رسیدن به پایگاه نظامی سوار بر هواپیما شد و پایگاه های گروهک های تروریستی داعش را در منطقه الصقلاویه در استان الانبار را هدف قرار داد و بسیاری از آنان را به هلاکت رساند. در این عملیات هواپیما هدف قرار گرفت و احمد و همراهانش در ساعت ۶ عصر به شهادت رسیدند. به دلیل اینکه منطقه آن زمان در تصرف تروریست های داعش بود، امکان بازگشت پیکر او و همراهانش وجود نداشت.

وی با بیان اینکه شهید احمد تا آخرین لحظه شهادت با تروریسم جنگید و شعار "انی احامی ابداً عن دینی" سر می داد، افزود: این خلبان شهید بعد از سرنگونی رژیم صدام، در منطقه الشعله موکب حسینی برپا کرد و هنگامی که وارد شغل خلبانی شد، در ایام اربعین مرخصی می گرفت تا به زائران حسینی خدمت کند و مبلغ زیادی از حقوق خود را در این راه هزینه می کرد.

حیدر الصریفی ادامه داد: در سال ۲۰۱۶ و به هنگام آزادی منطقه الصقلاویه، همکاران شهید تماس گرفتند و خبر دادند که پیکرش پیدا شده است، امّا هنگامی که آن را آوردند دیدیم که تنها چند استخوان از برادرم باقی مانده است. من به دفتر آیت الله سیستانی رفتم و به ایشان عرض کردم که مادر شهید احمد الصریفی از زمان شهادتش نه شب می خوابد و نه روز و بسیار غمگین و ناراحت است. دیدم که آیت الله سیستانی بسیار متأثر شدند و دستشان را بلند کرده و برای مادرم دعا کردند و به من گفتند که به مادرم بگویم که جایگاه فرزندش از شهید بالاتر است و مادرم باید به زیارت قبور شهدای کربلا در حرم امام حسین (ع) برود. وقتی به خانه برگشتم و جریان را برای او گفتم، مادرم شب خوابید و حالش استقرار یافت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha