یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
آیت الله سید کاظم حائری

حوزه/ حضرت آیت الله سید کاظم حائری در بیانیه‌ای اعلام کرد به علت ضعف جسمانی و عدم امکان انجام مسئولیت های مرجعیت، از این مقام کناره گیری می کند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری حوزه، حضرت آیت الله سید کاظم حائری از فقهای برجسته عراق که سالیانی است در قم سکونت دارد، از مقام مرجعیت کناره گیری کرد.

ایشان در بیانیه ای که به این مناسبت به زبان عربی صادر کرد آورده است: بر همه مومنان لازم است که از ولی فقیه، رهبر انقلاب اسلامی، حضرت آیت الله العظمی سید علی خامنه ای(دام ظله) اطاعت کنند. در شرایطی که نیروهای کفر و شر ضد اسلام محمدی اصیل هم قسم شده اند، ایشان برای رهبری امت و اداره مبارزه با نیروهای ستمگر و مستکبر شایسته تر و بایسته ترند.

آیت الله سید کاظم حائری همچنین همچنین مردم عراق را به وحدت و انسجام فراخواند و به آزادسازی عراق از هر گونه اشغال بیگانه به ویژه نیروهای آمریکایی توصیه کرد.

آیت الله سید کاظم حائری از جمله شاگردان برجسته شهید سید محمدباقر صدر است که در عرصه سیاسی عراق نیز تاثیرگذار است.

برخی آثار ایشان عبارت است از ولایة الأمر فی عصر الغیبة، مباحث الاُصول، الاجتهاد و التقلید، أساس الحکومة الإسلامیّة و دراسات فقهیة.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • محمد IR ۱۴:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۷
    0 0
    حفظه الله
  • عبد IR ۱۶:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۷
    0 0
    اینها مظاهر دنیا گریزی هم هست
  • اسماعیل IR ۱۵:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۸
    0 0
    چهره های بهشتی وخدایی اینانند که به دنبال جایگاه دنیوی نیستند چه توصیه های حکیمانه ای هم کرده بخصوص برای اتحاد وپیشرفت کشور عراق کاش مجتهدین ما هم یاد می گرفتند