یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حجت الاسلام موسوی

حوزه/ اتحادیه اروپایی علما وتئولوگ های شیعه به حکم اخراج حجت الاسلام و المسلمین سید سلیمان موسوی معاون مرکز اسلامی هامبورگ از آلمان اعتراض کرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، اتحادیه اروپایی علما وتئولوگ های شیعه در اعتراض به حکم اخراج حجت الاسلام و المسلمین سید سلیمان موسوی معاون مرکز اسلامی هامبورگ از آلمان بیانیه ای صادر کرد.

در این بیانیه آمده است: حجت الاسلام و المسلمین موسوی که از اعضای فعال این اتحادیه است در طول زمان اقامت و فعالیت در آلمان و اروپا همواره شخصیتی اعتدال گرا و مقید به رعایت قوانین بوده که کارنامه روشنی در نفی هر گونه افراطی گری دارد. ایشان ضمن تلاش در جهت نزدیک ساختن مذاهب اسلامی و توسعه گفتگو میان ادیان الهی در کشور آلمان، همواره از رفتارهای غیر قانونی اجتناب کرده و به تبع رهنمودهای مراجع معظم تقلید شیعه و مطابق با سیاست های اصولی اتحادیه، سعی بلیغی در فراخواندن مخاطبان مراکز اسلامی به همزیستی و تعامل و احترام به قوانین کشورها نموده اند.

اتحادیه اروپایی علما و تئولوگ های شیعه اتهامات وارده به آقای موسوی را ناروا دانسته و اعتراض قانونی خود را نسبت به آن اظهار کرده و از مراجع قانونی انتظار دارد با بررسی دقیق اتهامات مذکور، نادرستی آنها را تأیید و حکم صادره را منتفی اعلام کنند.

همچنین مسجد النور مهمترین مسجد اهل تسنن در هامبورگ در بیانیه ای نسبت به صدور حکم اخراج حجت الاسلام و المسلمین موسوی اعتراض خود را اعلام کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha