یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
اسلامی

رئیس سازمان انرژی اتمی در جمع مردم اصفهان گفت: امروز بحث داشتن بمب هسته ای نیست، بلکه داشتن چرخه سوخت هسته‌ای قدرت است و دشمنان خود می‌دانند که بمبی در کار نیست، بلکه با هدف عملیات روانی براین موضوع تأکید دارند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، محمد اسلامی شب گذشته در مراسم گرامیداشت هفته دولت و مقام شهیدان رجایی و باهنر که در مسجد مصلی(طوقچی) برگزار شده بود،مهمترین ویژگی شهیدان رجایی و باهنر را خدا باوری و مردم داری بیان کرد و گفت: باید از خداوند بخواهیم به همه ما توفیق عمل کردن و سرمشق گرفتن از شیوه و روش این شهیدان عطا کند.

وی اطاعت از ولی و پشت سر ولی حرکت کردن را از ویژگی های بارز شهید رجایی و باهنر دانست و اذعان کرد: به برکت خون شهدا، ما در یک تراز قدرت اقتدار آفرین قرار گرفته ایم و باید این مسیر را ادامه دهیم.

معاون رئیس جمهور با بیان اینکه ایران به لحاظ قدرتی سیاسی و دیپلماتیک جز کشورهای اول جهان مححسوب می شود اظهار کرد: امروز علم و فناوری یک قدرت و فناوری‌های پیشرفته ثروت محسوب شده و دیگر چون زمان های گذشته نیست که فقط از ذخایر زیر زمینی صحبت می کردیم بلکه امروز علوم و فنون نو ظهور و پیشرفته تعیین کننده برتری کشورهاست.

وی تصریح کرد: سالیان سال است که اروپایی ها تلاش کرده اند با شیوه های گوناگون؛ حاکمیت مطلق خود را بر جهان پیاده کنند و لازمه این حاکمیت مطلق به معنی این است که همه را به صورت مطلق تحت سلطه درآورند که کسی از خود اختیار هزینه کردن منابع خود را هم نداشته باشد.

رئیس سازمان انرژی اتمی ادامه داد: در قالب این سلطه جهانی، تمامی کشورهای که درآمد نفت و گاز دارند باید درآمد نفت و گاز خود را در قالب برنامه‌ای که در آمریکا برای آنها تنظیم می کند،  هزینه کنند کما اینکه در زمان شاه نیز به همین صورت بود.

وی افزود: امروز اگر آمریکا تقاضا دارد راجع به موشک های ایران و مسائل منطقه ای مذاکره کند، به این دلیل بوده که پذیرفته اند که ایران دارای قدرت نظامی تعیین کننده است هدفش از مذاکره با ایران تعیین تکلیف منافع آمریکا در تقابل با ظرفیت ایران است و این نقطه اقتدار آفرینی است که ایران در آن قرار دارد.

معاون رئیس جمهور بیان کرد: موضوع بسیار حائز اهمیتی که وجود دارد این است که شما می توانید منابع کشور خود را و آنچه را که در راستای منافع شما هست را هزینه کنید نه آنچه در راستای منافع آن ها است.

اسلامی اظهار کرد: دشمنان در تلاش هستند تا جمهوری اسلامی ایران را در راستای یکی از حوزه های اقتدار آفرینش، یعنی قدرت هسته ای تحریم کنند، آمریکا درتلاش است که در ایران چرخه سوخت هسته‌ای وجود نداشته باشد.

وی اظهار کرد: امروز بحث داشتن بمب هسته ای نیست، بلکه داشتن چرخه سوخت هسته‌ای قدرت است و دشمنان خود می‌دانند که بمبی در کار نیست، بلکه با هدف عملیات روانی براین موضوع تأکید دارند.

رئیس سازمان انرژی اتمی اذعان کرد: سلطه جویان چرخه سوخت هسته ای را بین پنج کشوری که حق وتو در سازمان ملل دارند، تقسیم کرده و نمی‌خواهند دیگر کشورها داشته باشند لذا در انحصار است.

وی اضافه کرد: فناوری پیشرفته به عنوان قدرت برای سلطه است و قریب به سال۲۰ بوده که مقام معظم رهبری بر داشتن فناوری هسته‌ای تاکید می کنند و بارها فرمودند ما باید انرژی هسته‌ای داشته باشیم.

معاون رئیس جمهور گفت: ما اگر امروز نفت نداشتیم آنها به ما یک بشکه نفت هم نمی فروختند و فردا که نفت تمام شود، اگر انرژی هسته ای نداشته باشیم به طریق اولی آنها به ما کمک نخواهند کرد.

وی بیان کرد: ایران به مدد خداوند متعال دارای ذخایر معدنی اورانیوم است، پس چرا از نعمتی که خداوند متعال به ما عطا کرده بهره مند نشویم؟ اساسنامه آژانس بین المللی اتمی صراحت دارد که باید به کشورها کمک پشتیبانی و مساعدت کند که کشور ها به چرخه سوخت هسته ای دست پیدا کنند، ولی برای ایران جریان معکوس را فعال می کند این به این خاطر است که می ترسند ما به آن طراز قدرتی دست یابیم که ازآنها بی نیاز شویم.

اسلامی تصریح کرد: امروز کشورها یکی پس از دیگری بعد از جنگ اوکراین و روسیه تلاش می کنند که نیروگاه اتمی ایجاد کنند و خود را از بحران انرژی نجات چون با کمبود ذخایر منابع مواجه شده اند.

رئیس سازمان انرژی اتمی تاکید کرد: ما اگر در شرایط کنونی پرقدرت تر و پر ظرفیت ترو جنگنده تر به سمت توسعه فناوری هسته ای حرکت نکنیم به هیچ وجه پاسخگوی آیندگان نخواهیم بود و طبیعی است که این انرژی پاک و پایدار کاملاً اقتصادی است و باید از امروز تأخیرهای گذشته را هم جبران کنیم.

وی در ادامه گریزی به موضوع سیاست‌های دولت زد و اظهار داشت: آنچه رئیس جمهور به طور ویژه و دغدغه‌مندانه به آن می پردازد این است که بتواند عدالت را به معنای واقعی کلمه برای رفع محرومیت ها در کشور پیاده کند،رئیس‌جمهور جز به عدالت و پیشبرد اهداف کشور فکر نمی کند. و همیشه سعی دارد هر تصمیمی که گرفته می شود عملاً مشکلی را برای قشر ضعیف جامعه به وجود نیاورد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha