یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
مدیریت حوزه علمیه خواهران مازندران

استاد حوزه علمیه خواهران مازندران در جمع طلاب گفت: برخی انسان‌ها با خواندن دو رکعت نماز و حضور در مراسم مذهبی از خداوند و ائمه(علیهم السلام) طلبکار می شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در مازندران، خانم سیده سمیه میری، در جمع طلاب مدرسه علمیه الزهرا(سلام الله علیها) ساری اظهار کرد: انسان از طریق دو عامل عبادت و بلا به مقام قرب و ترقی می رسد.

وی ادامه داد: عبادات وسیله ای برای ایجاد تواضع و شکسته شدن در برابر خداوند است، اما از طرفی باعث عجب و غرور می شود و برخی انسان‌ها با خواندن دو رکعت نماز و حضور در مراسم مذهبی از خداوند و ائمه(علیهم السلام) طلبکار می شوند، هرچه عبادت افراد بیشتر باشد، بیشتر مورد هجمه شیطان قرار می‌گیرند.

استاد حوزه علمیه خواهران افزود: انسان در بلا و مشکلات متواضع تر می شود و تمام امور را در سیطره قدرت الهی می داند؛ بلا از جانب خدا است و به شرط صبر، انسان را تا بی نهایت رشد می دهد.

وی افزود: انسان در حال بیماری مورد توجه خاص خداوند است، دعایش مستجاب و گناهانش بخشیده می شود؛ به فرموده امام حسین(علیه السلام)، اگر تنگدستی، بیماری و مرگ نبود، انسان در مقابل هیچ چـیز سر فرود نمی آورد.

انتهای پیام ۳۱۳/۴۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha