یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
امام جمعه موقت سمنان_ محمد علی قدس پور

حوزه/ حجت‌الاسلام قدس‌ پور گفت: از برکات مهم اربعین حسینی رشد و تعالی جامعه است و زیارت سید و سالار شهیدان امام حسین(ع) و اربعین می‌تواند لایه‌های پایین ایمانی را تکان دهد و مقدمه‌ساز ظهور امام عصر(عج) باشد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از سمنان، حجت‌الاسلام محمدعلی قدس‌پور، در خطبه‌های نماز جمعه این هفته سمنان، در مصلای این شهر با اشاره به هفته دولت، گفت: اکنون سفیران بسیاری از کشورها خواستار روابط قوی با ایران هستند که نشان می‌دهد دولت سیزدهم در روابط بین‌الملل موفق عمل کرده است.

وی بیان کرد: دولت سیزدهم با انتخاب ملت به روی کار آمدند و اکنون دولت حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی با اهتمام ویژه برای حل مشکلات مردم تلاش می‌کنند.

امام جمعه موقت سمنان با اشاره به فرموده مقام معظم رهبری، افزود: مردمی‌بودن، رعایت اولویت‌ها، پرهیز از ورود به حاشیه‌ها، جوانگرایی در انتصاب مسئولان، هم‌درد بودن با مردم و داشتن سرعت عمل در انجام کارها، نقاط قوت دولت سیزدهم و نشان از انتخاب خوب مردم است.

وی تصریح کرد: برخی مسئولان فقط به حرف و ظاهر به دولت حجت الاسلام والمسلمین رئیسی اعتقاد دارند، برخی مسوولان اعتقاد دارند اما در عمل رفتار انقلابی ندارند و باید به این افراد تلنگری زده و فکری شود.

امام جمعه موقت سمنان گفت: برخی مسئولان به صورت شبانه‌روزی برای خدمت به مردم در دولت سیزدهم تلاش می‌کنند و شایسته تقدیر هستند و یکی از این مسوولان استاندار سمنان است که در جشنواره شهید رجایی نیز به عنوان استاندار برتر در حضور حجت الاسلام والمسلمین رئیسی معرفی و تقدیر شد.

وی ادامه داد: لازمه تقوای حاکمیتی سرعت و سبقت است و مدیری با کفایت و موفق است که در خدمت به مردم سرعت‌عمل داشته باشد و مشکل هر فرد با یک بار مراجعه حل شود و نیازی به رفت و آمدهای متعدد نباشد.

وی تاکید کرد: مدیران دستگاه‌های اجرایی باید برای تحقق تقوای حاکمیتی از یکدیگر در حل مشکلات مردم پیشی بگیرند.

وی با اشاره به شهادت حضرت رقیه(س) دختر سه ساله امام حسین(ع) در قیام حسینی، بیان کرد: هیأت‌های مذهبی استان سمنان در محرم و صفر امسال کارهای ارزشمندی در برگزاری عزاداری و زنده‌نگه‌داشتن قیام حسینی انجام دادند.

قدس‌پور تصریح کرد: اربعین حسینی نمایش شور و شعور است و در سطح بین‌المللی افرادی مسلمان نیستند، اما روحیه فطری بیدار دارند و اربعین حسینی می‌تواند این افراد را بیدار کند.

وی یادآور شد: از برکات مهم اربعین حسینی رشد و تعالی جامعه است و زیارت سید و سالار شهیدان امام حسین(ع)و اربعین می‌تواند لایه‌های پایین ایمانی را تکان دهد و مقدمه‌ساز ظهور امام عصر(عج) باشد.

وی با اشاره به نا آرامی‌های بغداد، بیان کرد: زائران پیاده‌روی اربعین حسینی در این زمینه با افراد عراقی صحبت‌ نکنند و ممکن است به دلیل متفاوت بودن زبان و اشتباه در فهم برخی کلمات سوءتفاهم ایجاد شود.

امام جمعه موقت سمنان گفت: برگزاری مراسم اربعین حسینی برای جاماندگان در سمنان ساعت ۱۰ صبح از میدان امام رضا(ع) تا مصلای برگزار خواهد شد.

وی یادآور شد: سکوت در برابر ظلم به نظام معنا ندارد و همه باید یک‌صدا از نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دفاع کنیم و افرادی که در فتنه ۸۸ و توهین به سردار همدانی و دسیسه‌های دشمنان سکوت کردند از دشمنان هستند.

وی اضافه کرد: دشمنان به دنبال ضربه‌زدن به کشور با روش‌های مختلف مانند تحریم و بزرگنمایی مشکلات است، اما به طور نمونه اگر کشورهای بیگانه هر برخوردی را اعلام کنند شورای امنیت سکوت می‌کند، اما در ایران دشمنان منتظر کوچکترین تحرک برای صدور بیانیه و دستاویز کردن برای ضربه به کشور هستند.

امام جمعه موقت سمنان گفت: برای درمان کودکان پروانه‌ای کشورهای اروپایی اجازه نمی‌دهند پانسمان وارد ایران شود و این از خباثت بدخواهان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha