یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
برته

 حوزه/ مسئول مرکز رسانه و فضای مجازی حوزه‌های علمیه کشور با تأکید بر بازنمایی و بازتولید مکتب رسانه ای اسلام، گفت: طلاب در عرصه‌های  مختلف فرهنگی اجتماعی فعالیت و نقش آفرینی دارند و به تناسب تحولات توانمندی‌های خود را به روز کنند.

حجت الاسلام والمسلمین برته، مسئول مرکز رسانه و فضای مجازی حوزه در حاشیه دوره تخصصی تبلیغ مجازی و سواد رسانه بین‌المللی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در قزوین گفت: طلاب در عرصه‌های مختلف فرهنگی اجتماعی فعالیت و نقش آفرینی دارند و به تناسب تحولات نیاز هست که توانمندی های خود را به روز کنند.

مدیرمسئول خبرگزاری حوزه افزود: حسب اقتضائات بومی، محلی و نوع کنشگری طلاب در مناطق مختلف دوره های مختلفی طراحی می شود و طلاب در آن شرکت می کنند.

مسئول مرکز رسانه و فضای مجازی حوزه اظهار کرد: دوره ای که در قزوین برگزار شد دوره تخصصی برای مبلغین فعال در عرصه فضای مجازی است که در کلان روندهای فضای مجازی حضور و کنشگری دارند و عموماً مسلط به زبانهای متعارف و پر مخاطب بین‌المللی هستند و بر اساس آن تولید محتوا و انتشار مطلب می کنند و در پلتفرم های مختلف و در سکو های مختلف جامعه مخاطب و ضریب نفوذ معناداری دارند.

حجت الاسلام والمسلمین برته بیان کرد: اگر ما یکی از عرصه های حیات معاصر بشر را عرصه فضای مجازی بدانیم آن وقت باید بگوییم که سه زیست در فضای مجازی محقق می شود، اول زیست عرفی، زیست تکنولوژیکی و دیگری زیست سیاستگذارانه است که عرصه سیاستی و تقنینی آن را در برمی گیرد.

مدیر مسئول خبرگزاری حوزه عنوان کرد: طلاب به عنوان ائمه فکری و مذهبی جامعه موظف هستند و این مطالبه از آنها وجود دارد که در عرصه سیاستگذاری و زیست تعلیمی ورود کنند، کمک فکری بدهند و تولید دانش کنند و مبانی شرعی و فقهی، شیوه ها، الگو ها و مکتب رسانه ای اسلام عزیز را در این عرصه بازنمایی و باز تولید کنند.

حجت الاسلام والمسلمین برته ادامه داد: طلاب در عرصه زیست عرفی هم خدمات، محصولات، تولید دانش، انتشار محصولات و عرصه های این چنینی نیز باید ورود کنند. و حسب تقسیم کار کلانی که برای آن ها اتفاق افتاده ضروری است طلاب در شبکه های مجازی، فضای گیم، فضای نوروساینس، فضای بلاک چِین و فضای دیتا ماینینگ حضور داشته باشند و تولید کننده باشند و مدیریت مصرف را راهبری کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha