دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 13, 2024
نظافت حرم حضرت معصومه(س)

حوزه/ رئیس اداره خدمات اماکن حرم مطهر بانوی کرامت گفت: ۶۰۰ خادم افتخاری حرم مطهر بانوی کرامت در کنار ۸۴ خادم شرکتی خدمات نظافت حرم مطهر بانوی کرمت را بر عهده دارند که به صورت شبانه روزی خدمت می کنند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، سعید اسدی در گفت‌وگویی اظهار کرد: خادمان واحد تنظیف حرم مطهر بانوی کرامت در ۶ شیفت، به صورت ۲۴ ساعته مشغول نظافت، جاروکشی، جاروبرقی و غبار روبی درها، دیوارها و پنجره‌ها هستند.

وی با بیان اینکه خادمان نظافت حرم مطهر به دو بخش دست بالا و دست پایین تقسیم می‌شوند، افزود: تنظیف قسمت هایی از حرم مطهر که نیاز به استفاده از بالابر و چارپایه است مانند تنظیف آینه کاری ها، درب‌ها، دیوارهای بلند و موارد دیگر را خادمان تنظیف دست بالا و تنظیف قسمت‌های پایینی مانند کف شویی و جاروکشی توسط خادمان دست پایین انجام می‌شود که در مجموع ۶۰۰ خادم هستند.

رئیس اداره خدمات اماکن حرم مطهر بانوی کرامت با بیان اینکه شست و شوی چادر و شست و شوی پتو، ملحفه و روبالشی برای زائرسرا با واحد تنظیف است، افزود: جمع آوری مهرهای شکسته و تهیه مهر جدید و امور جاکتابی‌ها و رسیدن به کتب قرآن و ادعیه توسط خادمان تنظیف انجام می شود.

وی با بیان اینکه نظافت سرویس های بهداشتی حرم مطهر با خادمان شرکتی است گفت: ۸۴ نفر نیروی خدمات تنظیف مخصوص خدمات صحن ها و سرویس‌های بهداشتی هستند که سرویس‌های بهداشتی را هر روز سه مرتبه شست‌وشو و ضد عفونی می کنند.

اسدی با بیان اینکه شست و شوی صحن ها نیز هر روز توسط ماشین‌های کفشور انجام می شود، افزود: ضریح مطهر نیز هفته ای دو مرتبه شب ها نظافت می شود و تمامی شبستان ها و رواق های حرم مطهر شب‌ها توسط خادمان افتخاری جارو کشیده می شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha