یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
مصر

حوزه/ "سمیره الجزار" نماینده مجلس نمایندگان مصر به اخبار مبنی بر ممنوعیت ورود زنان محجبه به رستوران ها و مخالفت با فروش مسکن به آنها واکنش نشان داد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، "سمیره الجزار" نماینده مجلس نمایندگان مصر به اخبار مبنی بر ممنوعیت ورود زنان محجبه به رستوران ها و مخالفت با فروش مسکن به آنها واکنش نشان داد.

وی از اقدام شماری از رستوران ها در ممانعت از ورود زنان محجبه به آن و حضور در رستوران و اقدام برخی بنگاه داران در مخالفت با فروش مسکن به زنان محجبه، ابراز ناراحتی و با آن قاطعانه مخالفت کرد.

الجزار این تصمیم ها و دستور العمل ها را نژادپرستانه و مخالف با ارزش های اعتقادی و فکری جامعه مصر که اکثریت زنان آن محجبه هستند، توصیف کرد.

وی اشاره کرد: ماده ۵۳ قانون بر تساوی تمامی شهروندان در حقوق و آزادی ها تأکید دارد و فرقی بین دین یا عقیده یا جنسیت یا اصالت یا نژاد یا رنگ یا سطح اجتماعی قائل نیست.

نماینده پارلمان مصر با بیان اینکه ماده ۹۲ قانون اساسی هیچگونه حذف یا کمبود در حقوق و آزادی های شهروندان را نمی پذیرد، گفت: این اقدامات تبعیض آمیز، بسیار خطرناک بوده و به نابودی اصول فکری و اعتقادی جامعه می شود و اندیشه مخالفت با حجاب و زنان محجبه را در میان نسل های جدید نشر می دهد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha