یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
امام جمعه قزوین

 حوزه / نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: روستاها فرصت‌های عظیمی دارند، یکی از فرصت‌های آن‌ها نیروی کار فعال است، معمولاً روستائیان آمده‌اند در حاشیه شهرها، به خاطر اینکه شرایطشان را تغییر داده‌اند، لذا باید این شرایط و فرصت های کار و تولید در روستاها احیا شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» ازقزوین ،حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی، امروز در دیدار مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین اظهار کرد: خداوند در آیه ۲ سوره مائده فرمود «تَعَاوَنُوا عَلَی الْبِرِّ وَالتَّقْوَی وَلَا تَعَاوَنُوا عَلَی الْإِثْمِ وَالْعُدْوَان» یعنی در نیکوکاری و پرهیزگاری با یکدیگر همکاری کنید و در گناه و تعدی دستیار هم نشوید، خداوند در این آیه می‌خواهد از هم‌افزایی سخن بگوید و عنوان کند بر اساس نیکی و تقوا به هم کمک کنید، نه اینکه بخواهید به همدیگر باج دهید و یا به‌صورت سوءاستفاده‌ای با هم تعامل داشته باشید.

وی خاطرنشان کرد: خداوند می‌فرماید تعامل و تعاون باید بر اساس تقوا باشد؛ خداوند در این آیه می‌گوید بر اساس دشمنی و گناه به همدیگر کمک نکنید، اگر دیدید یک نفر دارد به یک راه حرام، ناحق، ظلم و خیانت ورود می‌کند مبادا شما وارد آن شوید، شما بایستید و بگویید این کار درست نیست، اگر همین کار را کرده بودند ما الان بسیاری از مفاسد و گرفتاری‌های اجتماعی را نداشتیم.

وی ادامه داد: خداوند می فرماید وقتی موسی را برای میقات فرا خواندیم، موسی با برادرش صحبت کرد، در آیه چنین آمده است که موسی به برادرش گفت من می روم و تو جای من کار می کنی، تو وظیفه ات این است که آنچه خدا از تو می خواهد دیده شود، مبادا راه مفسدین را در پیش بگیری.

امام جمعه قزوین تصریح کرد: حضرت موسی (ع) به برادرش هارون گفت اگر پیشینیان کاری کرده‌اند که موجب بروز فساد در زندگی مردم شده، تو آن راه را نرو، راه درست را برو و امور را اصلاح کن.

وی اظهار کرد: خداوند در آیه ۵۸ سوره نساء به ما دستور می‌دهد امانت‌ها را به صاحبانش برسانید، خیلی وقت‌ها در بین راه یک دزدی آمده و این امانت‌ها را برده و یا یک خائنی آمده به جای اینکه به داد مردم برسد، سود خودش را برده است.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین عنوان کرد: خداوند در این آیه می‌گوید وقتی بین مردم یک حکمی صادر می‌کنید یا یک قضاوتی می‌خواهید انجام دهید، نتیجه حرفتان باید عدالت سفره مردم و رفاه مردم باشد، این دستور خداست و اگر غیر از این عمل کنیم باید پاسخگو باشیم.

رئیس شورای حوزه علمیه استان قزوین تصریح کرد: روستاها فرصت‌های عظیمی دارند، یکی از فرصت‌های آن‌ها نیروی کار فعال است، معمولاً روستائیان آمده‌اند در حاشیه شهرها، به خاطر اینکه شرایطشان را تغییر داده‌اند، لذا باید این شرایط و فرصت های کار و تولید در روستاها احیا شود.

وی ادامه داد: روستاییان عزیز در خانه خودشان با کمترین هزینه شغل ایجاد می‌کنند؛ فرصت‌های خدادادی ویژه‌ای در روستاها وجود دارد، فقط کافی است یک نفر بیاید مدیریت کند تا شاهد تحول در این عرصه باشیم؛ متأسفانه با سوء مدیریت جلوی بسیاری از خلاقیت‌ها گرفته شده است و باید تلاش کنیم این شرایط تغییر کرده و فرصت‌ها احیا شود.

فرصت های کار و تولید در روستاها احیا شود

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha